fredag 8 augusti 2014

Kräftmiddag

Idag har vi haft trevligt middagsbesök i form av Moa, Robban, Nils och Molly. Jag är inget fan av skaldjur så blir inte ofta Robert "får" äta sådant (inte så roligt att äta själv, medan vi andra äter annat ... ), så min idé till kvällens middag var - kräftor. Ja inte för min skull alltså, utan för Roberts :)  Och för Robbans och Moas (som jag vet tycker om kräftor).
 
Så kräftor blev det. Och västerbottenpaj (är ju sååå gott!), bröd och andra tillbehör. Till oss som inte åt kräftor (och andra som ville ta för sig) gjorde vi en köttfärspaj.
 
Felizia var sååå nära att prova, men ... 

... tog köttfärspaj istället :)

 
 
Det minskade på vissa fat ...
 

... och hamnade desto mer på andra ;)

 För barnen blev det sedan glass i strut och filmtajm

medan vi vuxna åt fruktsallad med glass
 
Innan middagen så hann barnen leka en hel del och Jazmine blev, som alltid, fäst vi Molly. Så pass att hon grät när de åkte hem: "Molly, min bästa vän!" hulkade hon fram, gullungen :) Något övertrött visserligen, men känslan skulle nog vara densamma oavsett. Felizia och Nils lekte också jättebra tillsammans. Så roligt att de är så bra kompisar dessa fyra (även om det ofta är uppdelat 2 o 2, men ibland leker de alla tillsammans)!
 
Tack så mycket för en trevlig eftermiddag/kväll!
Hoppas vi kan ses snart igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar