torsdag 28 augusti 2014

Stockhoppning, husdjur och förkylningar ...

På ridningen igår så var det hästbyte - är man kortast i gruppen ligger man risigt till för att få minsta hästen ;)  Så blev Oskar för Felizia (minstingen Nisse vilar på onsdagar). Bra med en lite mindre häst så Felizia når om med benen lite bättre :) 
Det var uteritt på "schemat" och eftersom Felizia klarade sig bra själv på ridlägret, och dessutom hade en häst som jag känner mig trygg med, så släppte jag iväg henne själv.
 

 
Gick upp till Eva-Lena en stund för att prata lite. Trodde att Felizia och co. skulle rida runt i skogen hela lektionen, men efter knappa 10 min så kommer de ut uppe vid oss - de skulle få rida över stockarna i hagen uppe vid pappa och Eva-Lena - roligt!



Oskar tyckte det var lite spännande att springa runt där inne, så Sara fick hjälpa till lite ibland.
 
 
 
Felizia kämpade på bra och var nöjd efter lektionen och tyckte det var roligt att få rida runt i hagen. Innan de satt av så informerade Sara om hopptävlingen som ska vara om 1 månad och det första Felizia sa när jag kom var: "Får jag vara med, snälla?!" Självklart ska hon få vara det! Och jag ska troligtvis jobba då också (hjälpa Elin) så då blir det ju än mer självklart :)
 
 Lite fix med Oskar efteråt
 
 
Husdjur var det också då ja. Nej vi har inte införskaffat något, inte frivilligt i alla fall ... Det började för någon vecka sedan (eller om det var i helgen, minns inte riktigt) när jag hörde att det prasslade i väggen/taket ... hm ... :(  Robert satte ut lite fällor och jodå - i tisdags morse var lilla husmusen infångad.
Känns ju liiite tidigt med möss inne redan, de brukar ju liksom flytta in till vintern ... Det bådar ju inte vidare gott inför fortsättningen av året. Men men, har man tur så var det bara den här, eller kanske bara någon mer. Vi har haft musbesök nästan varje år, men ingen invasion utan som mest typ två stycken per år.
 
 
Ja förkylda är vi allihop, mer eller mindre. Robert har nog börjat bli lite bättre nu vad det verkar, medan det går lite åt andra hållet för Felizia. Hon har varit snorig några dagar och i morse klagade hon lite på halsen också. Jazmine har varit förkyld längst av oss alla (en vecka), mest väldigt snorig, men har nu även börjat hosta. Så igår började vi puffa så får vi se. Själv har jag haft lite känningar av bihålorna, men nu är det lite bättre. Mest lite snorig bara. Hoppas vi alla piggnar på oss snart! :)
 
Fler som blivit höstförkylda?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar