söndag 2 augusti 2015

Naprapatbesök, m.m.

I fredags blev det mer eller mindre en heldag inne i stan, närmare bestämt i Gränbyområdet. Vi började med Gränby C där vi först gick in på banken för att öppna sparande till Winzton och sedan blev det lunch uppe på Food Courten. Gott men mycket! Lärde ju oss en sak i alla fall - det räcker med att beställa EN barnrätt till Felizia och Jazmine, som de kan dela på och så en BARNRÄTT till mig - var ju hur mycket mat som helst på tallrikarna (beställde från Peppinos och Taj). Ingen av oss orkade faktiskt äta upp allt, men mätta blev vi ju i alla fall :)
Sedan tog vi en promenad bort till Muskelcentrum där jag hade tid bokad hos Johan (dags att försöka göra något åt min spänningshuvudvärk, som går och går alltför ofta). Mitt premiärbesök faktiskt, och bävade en del inför vad han skulle utsätta mig för ... ;)  Folk brukar ju ha ganska ont efter att ha varit där, men vet ju att han är väldigt skicklig på det han gör så "bara gilla läget".
Blev nålbehandling (dry needling  läs mer HÄR), som jag befarade. Just vid själva "petandet" i musklerna gjorde det ganska ont/var obehagligt, men annars var det faktiskt inte så farligt. Var spänd efteråt och under kvällen (som kraftig träningsvärk som man sååå gärna ville ha en rejäl massage mot) men annars helt ok. Ingen direkt smärta. Återbesök för samma behandling på fredag, sen hoppas jag att spänningshuvudvärken håller sig borta/återkommer mer sällan.
Är du i behov av naprapatbehandling av en eller annan anledning - kontakta någon av Muskelcentrums duktiga och erfarna naprapater! Är du osäker på om det är just det du behöver - titta in på hemsidan och läs vad de kan hjälpa till med.
Medan jag var inne på behandling så passade Felizia och Jazmine på att "träna" på gymmet. Felizia hade till och med packat ner träningskläder :)
 
Anna Wahlströms foto.
 
Efter besöket promenerade vi tillbaka till Gränby C där vi fikade glass och sedan var jag på glasögonjakt. Provade en massa olika bågar och hade svårt att bestämma mig. Men hittade till slut två par bågar (ett par ska bli solglasögon med styrka) som jag tror blir bra. Var ju inte helt lätt att få tag på en synundersökningstid så här i semestertider ... men till slut lyckades jag boka hos en annan optiker till på tisdag. Hoppas på att glasögonen hinner bli klara till vi åker till Kreta bara ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar