tisdag 11 augusti 2015

Ridpremiär för Felizia. Och födelsedagsfirande

Efter förra veckans frånvaro så har nu även Felizia gjort sin ridpremiär för den här terminen. Idag var det träningsgruppsdags och hon fick Dunder. Blev tyvärr inte så många bilder tagna då jag hade alla tre barnen med och lille herrn var inte så nöjd i sin bilstol.
 

Han kan vara lite småseg så man får kämpa på för att hålla ett bra tempo, vilket hon lyckades ganska så bra med :)
Till en början tränade de på övergångar skritt <--> trav (4/varv) och sedan red de på de stora volterna.
 
 
De växlade mellan skritt och trav och fick även lära sig/träna på ridvägen "vänd igenom volten".
Allt som allt var det en bra första lektion för terminen för Felizia. Imorgon är det dags för ridning igen, för båda tjejerna - gissa om Jazmine är nöjd och glad över att också få rida varje vecka nu :)
 
Igår fyllde min kära lillasyster år - GRATTIS ELIN! Så jag, Jazmine och Winzton åkte ut ca 1,5 timme innan jag började jobba, för att fira lite. Elin öppnade sina presenter och vi bjöds på fika :)  Lite lek hann Jazmine och Valle med också innan Robert kom och hämtade barnen och jag gick och jobbade.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar