tisdag 4 augusti 2015

På äventyr norrut

Igår kväll gick Felizia och mamma/mormor på tåget för att åka drygt 100 mil - ända upp till Kiruna ska de så de är inte framme än.
 
Suddiga bilder från Roberts telefon ... ;)
 
Lååångt tåg!
 
Hejdå - trevlig resa!
 
 
Tåget var 45 min sent när de åkte iväg igår, men det lät som att de kört in, om inte allt så åtminstone det mesta av tiden. Pratade med mamma imorse och natten på tåget hade varit bra :)
När de kommer till Kiruna så ska de byta till buss för färd vidare mot Nikkaluokta, där de ska bo 2 nätter. En "liten" promenad en bit upp på Kebnekaise är inplanerad. Hoppas de få bra väder, inte alltför mycket regn i alla fall!
Kändes ju lite knasigt när man packade igår - regnkläder, höstjacka, fleece, mössa, vantar, stövlar, m.m. mitt i sommaren! Men men lika bra att helgardera så hon inte fryser utifall att det blåser och regnar när de är ute. Roligare att packa om en vecka, när vi ska till Kreta :)
På torsdag åker de tillbaka till Kiruna, där de stannar till på måndag då de tar flyget hem. I Kiruna är planen att de ska gå på en visning nere i gruvan, titta runt i staden, bl.a.
Roligt kommer de säkerligen att ha, och Felizia har längtat till och sett fram emot resan - spännande med något annorlunda :)
Jag hoppas få lite bilder skickade till mig från mamma, så jag kan lägga upp lite här under veckan.


1 kommentar: