onsdag 6 januari 2016

Back to reality

Nej men jaha, då var det dags att börja jobba igen då. Usch och fy! Eller nä, riktigt så farligt är det faktiskt inte, men kommer ju kännas lite tungt och jobbigt till en början, innan man har vant sig. Är ju iaf tur att Robert fortsätter vara hemma med Winzton så jag inte behöver tänka på lämningar och hämtningar av barnen redan nu.
 
Att jag har ett roligt jobb med fantastiska kollegor hjälper ju såklart också till att lyfta upp det positiva, vilket är tur eftersom det stundtals kan vara ganska så tufft. Om ett par veckor kommer jag nog känna att jag lever, haha ;)
De här två första dagarna är planeringsdagar men från måndag börjar eleverna och då är det bara att kavla upp ärmarna och köra.
Är ju lite nytt för mig nu jämfört med när jag gick på föräldraledighet. Då hade jag idrott med samtliga elever i år 1-5 + engelska med år 5. Nu kommer jag enbart att undervisa i år 4-5 - idrott och engelska med samtliga, vilket känns både ock. Jag tycker om att undervisa i båda ämnena, men idrotten är ju trots allt det jag brinner mest för så känns lite tråkigt att "bli av med" 8 lektioner där. Men men, det gäller att vara flexibel och bidra med sin kunskap och utbildning där den som bäst behövs :)  Ska bli spännande att prova på detta också.
 
Nu lämnar jag alltså över den här lilla godingen till Robert, som kommer att vara föräldraledig till i höst. Får försöka sno åt mig en massa gostid på helgerna (och när jag kommit hem från jobbet), både med lillhjärtat och de andra två :)


"Var är Winzton?"

"Titt-ut!"
 
Men får faktiskt lite tid med Winzton och Jazmine redan på fredag - vi jobbar båda två (Robert jobbar helgen innan han blir ledig) så de får lov att följa med mig till jobbet några timmar (efter lunch kan farmor och farfar vara barnvakter). Felizia kommer troligtvis att vara på fritids.
 
Nähä kanske dags att gå och sova snart, så man dels orkar upp imorgon och dels orkar med hela långa dagen. Värre blir det ju sen på fredag då alla tre barnen ska upp och göras i ordning TIDIGT (jag börjar kl 8) ... Tur att det är helg sen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar