fredag 22 januari 2016

Winztonmys istället för jobb

När jag jobbar så har jag i princip alltid min telefon kvar på mitt arbetsrum, och brukar "titta till" den först vid lunch. Igår gick jag dock upp till mitt rum vid elevernas förmiddagsrast, för att byta material mellan två engelsklektioner och tittade efter om jag fått något meddelande eller så, vilket jag hade fått - från Robert (som typ aldrig hör av sig under dagarna annars). Efter att ha läst det tre gånger så förstod jag vad han faktiskt menade - han måtte riktigt dåligt och kände att han inte skulle klara av att ta hand om Winzton under dagen. Bara för mig att packa ihop och åka hem med andra ord ...
När jag kom hem låg Robert och kved i soffan med kraftiga magsmärtor medan Winzton satt på golvet och var ledsen/arg - stackarn inte lätt för honom att förstå varför inte pappa kunde ta upp honom :(
Robert gick och la sig i sängen för att sova och jag packade i ordning lite mat och så till Winzton så tog vi bilen in till mamma/mormor i stan (var inte så sugen på att stanna kvar hemma), Hon skulle visserligen iväg och jobba men vi hann ses en liten stund iaf. För mig och Winzton blev det lek och en massa mys under dagen. Även om jag tycker om att jobba och gör allt för att inte vara frånvarande, så ska jag ju inte sticka under stol med att det var helt okej att hänga med Winzton istället ;)
Efter att Robert sovit ett par timmar så mådde han bra igen, så verkar inte ha varit någon riktig magsjuka iaf, som tur var. Ingen av oss andra som känt av något heller, hoppas det fortsätter så ...
 
Så var det helg igen - härligt! Hade förhoppningar om att komma iväg i hyfsat god tid från jobbet idag men eftersom all min planeringstid försvann igår så var det ju bara att "glatt" ta igen det idag ... är ju liksom ingen annan som gör mitt jobb när jag är borta (förutom själva lektionerna då). Men men, hellre stanna kvar ett par timmar extra än att ta hem och jobba i helgen.
I morgon är det kursdags igen för Felizia. Därefter är det bråttom att fixa i ordning sig och åka in till stan på kalas. På söndag får vi se lite vad vi hittar på.
 
Önskar trevlig helg med en stor fredagskram!
 
Bildresultat för fredagskram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar