måndag 14 januari 2013

Helgen

 En hel arbetsvecka till ända och jag skojar ju inte om jag säger att jag var TRÖTT i lördags. Men barnen hade visst glömt att det var helg, utan jazmine vaknade kl 7 och Felizia kom upp strax därefter. Så var det med den sovmorgonen... Så det blev en lugn lördag. Mamma kom ut och hälsade på på eftermiddagen, vilket uppskattades av barnen. När mamma precis gått ut genom dörren för att gå till bussen så utbrast Felizia: "Mamma, visst var det roligt när mormor var här och lekte?!" Och hon pratar redan om den lördag (9/2) som hon och Jazmine ska vara hos mamma medan jag (och Robert) jobbar (Öppet hus på skolan), gullunge :)
 
Igår vaknade barnen samma tid, såklart, varför bryta helgmönstret liksom... Men vi tog det lite lugnt på morgonen innan vi gjorde oss i ordning och tog bilen till Lövstalöt för att leka hemma hos Ilona, Zion, Linda och Henrik. Vi hade en mycket trevlig dag hemma hos dem och bjöds på god lunch och smarrigt fika!
 
Ritdags i pysselrummet
 
Sötnosen Zion!
 
Jazmine var intresserad av Zions gåstol
 
Pannkakor till tjejerna
(vi vuxna fick en jättegod tacopaj)
 
Linda och Ilona hade bakat goda saffranskringlor
 
Efter fikat åkte vi tillsammans till Bälinge. Jag behövde fixa ett par grejer på gamla jobbet, och har dessutom nycklarna kvar till idrottshallen, så vi passade på att leka en stund i den lilla hallen. Tjejerna sprang runt, lekte, hängde i ringar, rep, m.m. Linda lekte även en lek med dem - uppskattat! Jazmine hängde med så gott hon kunde :)
 
 
 
 

En stund efter vi hade kommit hem så åkte jag och Felizia in till Gränby för att handla. På vägen stannade vi till på Max för att äta. Vi var ju inte ensamma direkt...mycket folk och dessutom kändisbesök - Danny (Saucedo) hade visst vägarna förbi. Och han satte sig dessutom vid bordet bakom vårt! Tur att Felizia inte är äldre, då hade hon väl inte fått i sig något alls utan bara suttit och stirrat ;) Nu var det andra som gjorde det och "småtjejerna" stod blygt en liten bit därifrån och fnissade och pekade. Det däremot gjorde att Felizia hade svårt att koncentrera sig på att äta... Ytterligare en anledning till att det är skönt att Felizia inte känner igenom honom till utseende (hon vet vem det är när han sjunger eller när hon sett honom i Melodifestivalen) - jag slipper skämmas och fråga efter autograf och fotografering (som flera föräldrar gick fram och gjorde - herregud låt människan få äta i fred åtminstone!) De som väntade till han var klar skötte ju det hela lite bättre iaf.
 
Det var vår helg det. Och som ni ser så har jag fått till det med bilder här på bloggen igen (tack Linda!). Filmer har jag dock inte fått ordning på än. Men fick tips om ett program så ska försöka få till det med så småningom.
 
Dags att sova - god natt!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar