torsdag 3 januari 2013

Sjukstugan fortsätter...

Det gamla året slutade och det nya började precis som förra årsskiftet, tyvärr. Den gången var det vattkoppor och feber, den här gången streptokocker/halsfluss, förkylning, hosta och feber :(
Det hela började som bekant med att Jazmine hade "upp-o-ner-feber" i ett par veckor, då vi till slut bestämde oss för att gå till vc. Jodå, hon hade ju en rejäl infektion i kroppen plus halsfluss. Detta konstaterades 10 dec. Penicillin i 10 dagar och hon blev piggare, men förkyld och hostig.
20-22 dec åkte vi på Helsingforskryssning och morgonen den 21:a vaknar Felizia med 39 graders feber :( När febern legat på ca 39 grader nästan 1 vecka åker vi med henne t närakuten på annandag jul. Och jodå, visst hade hon också halsfluss. Penicillin där också i 10 dagar. Dagen efter vaknar Jazmine med 39 graders feber. Ringer vc och där kontateras ny halsfluss plus öroninflammation :( Så ny penicillinkur (dubbel dos) i 10 dagar. Men efter ett par dagar kommer febern tillbaka plus att hon får en hemsk hosta som stör henne dag som natt... Hade tänkt åka in med henne till den nya "drop-in-vc" som öppnat i Luthagen, igår onsdag, men då var det min tur att bli sjuk... Fick frossa under natten och det visade sig att jag hade 39 graders feber (verkar vara melodin i den här familjen, förtutom Js febertoppar på 41). Hade även värk i hela kroppen och allmänt jätteseg. Blä!



Så nu ligger jag här med min feber (som håller i sig, om än bara 38 i dag), mitt halsont och min superförkylning. Robert jobbar och Jazmine passar på att vara en riktig odåga (både igår och idag) - verkligen bra tajming, eller inte! Men som tur är har jag ju min klippa Felizia som tar hand om både mig och Jazmine :) Hon hämtar vatten eller papper om jag ber henne och hon har lite extra tålamod med sin lillasyster och leker gärna med henne. Tycker synd om F som blivit rejält understimulerad de här dagarna, men i morgon ska det förhoppningsvis bli lite skridskoåkning!



Själv hoppas jag på att bli frisk någon av de närmaste dagarna så jag hinner förbereda mig för det nya jobbet på måndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar