onsdag 9 januari 2013

Lektionsstart

Tredje dagen på jobbet och idag var det dags att träffa lite elever. Känns som en bråkdel vad gäller antal elever, men faktum är att jag idag har träffat hälften av det totala antalet elever jag ska ha (ungefär), och det på bara 3 idrottslektioner! Lite skillnad mot Bälinge där jag hade 10 olika klasser (12 från början), nu har jag bara 6 olika, med max 20-22 elever i varje.

Det känns bra att vara igång igen, men det kommer att bli utmaningar var och varannan lektion. Men det ska nog gå bra. Det är väldigt trevlig personal och eleverna verkar intresserade.
På fredag är det dags för första mattelektionen, nervöst. Har försökt få ett hum om hur långt de har kommit, men det verkar väldigt varierande. Och min företrädare har tyvärr inte lämnat några uppgifter om det heller. Men men de får väl helt enkelt fortsätta där de är nu på fredag iaf, så hoppas jag kunna reda ut det sen.

Nu börjar tröttheten komma på em/kvällarna. Var riktigt slut när jag kom hem så satte mig med barnen och ritade och la pussel (som de hade börjat med innan jag kom)

Här hade jag tänkt lägga upp bilder, men funkar fortfarande inte... "Knappen" för att bläddra bland bilderna kommer inte upp - hjälp, någon?!
 
 
I morgon är det dags för våra juveler att börja förskolan igen. Som de har väntat! Och det kan nog behövas lite ordning på rutiner och annat som lätt blir lite "slappt" under en längre ledighet. Hjälp! hur kommer det då inte bli efter det långa sommarlovet??!! Äh, då ska det vara mera ordning. Nu har de ju varit sjuka så skyller på det, man måste ju vara lite snäll mot de små då... ;)
Jazmine har lagt sig till med diverse knasigheter, hon har t.ex lärt sig att klättra på handtagen på kökslådorna, så hon når allt som är uppe på bänken och dessutom, med lite mer kraft, kommer upp på bänken... HM!!! Och värre saker lär ju komma. UNGE!!! Men hon är ju bra söt ändå :)
 
Två arbetsdagar kvar före helg - dags att sova, god natt!

1 kommentar:

  1. Du kan prova lägga in bilder genom att trycka på HTML-knappen. När bilderna kommit in så går du tillbaka till skriv och då kan du skriva inläggen :).

    SvaraRadera