torsdag 4 juni 2015

Äntligen!! Och så lite 3-mån.vaccin

Äntligen får jag skriva att jag har blivit moster igen!!
Och Felizia, Jazmine och Winzton kan välkomna nr 10 till sin kusinskara :)
I morse, efter en vecka på övertid, blev min kära syster och hennes Peter lyckliga föräldrar till en Leopold. En stolt storebror väntar där hemma också, som säkert längtar till lillebror kommer hem.
Det var en storväxt kille som kom ut, men allt gick bra.
 
Stort grattis till hela familjen, ses snart!
 
 
För Winztons del så var det bvc-besök på agendan idag, med sprutor dessutom ... Vi började med de olika mätningarna: huvudet mäter nu 40,5 cm, han är 63,5 cm lång och väger 6590 g. Har alltså, återigen, växt ordentligt på längden men inte ökat så mycket i vikt. Har hoppat ner en kurva på vikten (men ligger fortfarande en kurva över) så blir ett extra besök i slutet av månaden "för säkerhets skull". Men är inte orolig, han äter och mår bra :)
Sen var det de där sprutorna. En i varje lår (samtidigt) så dubbelont med andra ord. Men Winzton sa faktiskt inte så mycket. Skrek till lite argt, ungefär som när han river sig själv, och sen var det inget mer med det. När jag klädde på honom så skrattade han till och med :)
 
 
"Sitter" och leker i vagnen innan vi hämtar Jazmine
 
Under senare delen av eftermiddagen så började han bli gnällig/ledsen och otröstlig. Märkte också att han hade ont på låren    :(  Lite lite feber (knappt 38) nu på kvällen så fick en Alvedon (mest mot smärtan) för att kunna slappna av och sova. Nu slumrar han gott här bredvid mig. Hoppas natten blir lugn!
För egen del hoppas jag att pollenhalten minskar snart, eller att folk slutar klippa gräset. Inget av det lär ju tyvärr hända, inte än på några månader ... Var längesen jag hade det så här jobbigt med allergin! Näsan rinner och kliar konstant, ögonen rinner och svider och halsen kliar och är "ansträngd" - blä :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar