onsdag 21 maj 2014

Blodomloppet 2014

Igår gjorde jag min Blodomloppspremiär (ja faktiskt min premiär vad gäller springlopp överhuvudtaget) och det gick väl helt okej. Vädret kan man ju absolut inte klaga på alls - sol och varmt! - och sällskapet var också trevligt (vi var ca 20 pers från jobbet som var med, i de olika klasserna) :)
Totalt var vi dryga 14000 som var med så var ju aningens trångt ... men det gick att ta sig fram (tur att inte alla 14000 springer samtidigt), även om det fanns bromsklossar lite här och var, och det var lite vassa armbågar till höger och vänster. Trängseln bidrog nog en del till att tiden inte blev så bra som den hade kunnat bli (hade gott om krafter kvar på slutet), att jag dessutom missade alla km-markeringar utom första gjorde ju också sitt till (hade bestämt att jag skulle "ösa på" efter 3 km ... ). Men men, sprang på 27 min 53 s och slutade på 493:e plats (1102 plats totalt bland herrar och damer). 20 sekunder snabbare och jag hade varit bland de 1000 bästa totalt och halvminuten snabbare och jag hade iaf varit bland de 400 bästa damerna. Inte för att det egentligen spelar någon större roll, eller jo, känns ju bättre att vara på rätt sida om 1000-strecket ;) Men får springa på bättre nästa gång helt enkelt :) Och träna lite mer innan, har blivit väääldigt lite löpträning under det senaste året.
 
Har i alla fall fått mersmak för det här - det var ju riktigt skoj! Och såklart trevligt att göra något tillsammans med de fina kollergorna :)
 
Anna Wahlströms foto.

Anna Wahlströms foto.
 
Och kroppen känns helt okej så här "dagen efter" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar