söndag 4 maj 2014

Dags för jobb igen. Och en 3-åring på rymmen ...

De här 5 lediga dagarna gick ju undan fort som attan. Var ju sååå mycket jag skulle hinna med, men blev inte mycket av med det .. men har haft kul i alla fall :) Men får desto mer att göra nu i veckan som kommer (jobb). Får väl gå det också. Lär ju inte bli någon sovmorgon på tisdag (börjar 9.00) i alla fall ...
 
Idag har Felizia haft Julia här på lekbesök - trevligt! Jag har städat färdigt (nåja, typ nästan i alla fall) i förrådet och Jazmine har försökt få vara med och leka med tjejerna, vilket gick sådär ibland och mindre bra ibland ;)
Felizia och Julia gick en stund till lekplatsen, vilket Jazmine också var sugen på, men hon fick snällt stanna hemma med mig.
 
Redo!
Foto: Felizia och Julia (som är på lekbesök) har gått ut för att leka - det finns fler som är sugna (och redo!) på samma sak
 
Hon tog dock igen detta ett par timmar senare. Jag var ute i förrådet och städade, Robert låg och sov (trött efter att ha jobbat hela långa helgen) och Felizia satt inne på sitt rum och pysslade. Jazmine var med mig för att sedan gå tillbaka in mot hallen. Efter kanske 5 minuter gick jag också tillbaka in och tyckte då att det var lite tyst. Tittade runt i de olika rummen men såg ingen Jazmine någon stans. Såg sedan att ytterdörren inte var rktigt stängd ... Tittade ut och där stod den dockvagn hon nyss lekt med. Men vart var då barnet? Gick ut och tittade runt i närheten av huset, men ingen Jazmine. Gick sedan ner till bostadsområdet bakom oss och tittade på alla de lekplatser vi brukar gå till, men ingen Jazmine. Tillbaka till huset för att se om hom kommit tillbaka, men inte. Tog med mig Felizia och gick bort mot skolan. Och där, på baksidan, var hon, sittandes på en gunga och med dockan i knäet. "Jag ville gunga, mamma". Jo, det ville du säkert, men säg gärna till nästa gång ... :)
Skolgården var sista stället jag direkt kunde tänka mig att hon gått till, hade jag inte hittat henne där vet jag inte riktigt vart jag skulle ha letat här näst (förutom de ställen jag redan varit på), så var ju tur att hon var där (och inte gått över bilvägen, t.ex.).
 
Aningen tunt klädd, kanske ...
Foto: Hittade den här rymlingen vid skolan...hon ville gunga lite...
 
Nu väntar med andra ord en ny jobbvecka, och nu dröjer det innan man får "gratislediga" dagar igen ... har 3 hela jobbveckor framför mig innan det blir en 3-dagarsvecka, följt av en 4-dagarsvecka, en 1-dagsvecka och en 2-dagarsvecka (men de sistnämnda två veckorna är det inget "gratisledigt" (förutom midsommarafton), snarare tvärtom - dyra föräldraledighetsdagar pga resa) innan jag får sommarlov. Ska nog kunna "stå ut" med det också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar