söndag 25 maj 2014

Njuter!

Man kan ju inte annat än njuta i det här vädret! Eller jo, jag kan tänka mig att t.ex äldre, höggravida och andra som inte tål värmen lika bra inte är lika nöjda ... men nu går vi snart mot kyligare väder så då blir ju de också nöjda :)
Idag var jag och Felizia ut till Ängeby på förmiddagen. Felizia och Valle lekte ute hela tiden - mycket vatten blev det i värmen, och då menar jag inte dricksvatten. Först gjorde de en sjö i sandlådan med hjälp av vattenslangen. Blev ett "härligt" gyttjebad efter det ... Blev även lite plask i poolen och senare dusch i vattenspridaren. Blöta och avsvalkade blev de ju i alla fall :)
 



 
Vi fick god pajlunch och smarrig efterrätt (helt okej att det var "köpefterrätt", Elin :) ) - tack så mycket! :)
Jazmine fick stanna hemma och krya på sig. Nu har hon iofs inte varit speciellt sjuk idag, men lika bra att ta det lugnt.
Imorse vaknade hon vid 7, pigg och glad och precis "som vanligt" - skönt det! Dagen fortsatte likadant - feberfri och "full fart". Hoppas det redan har vänt och att det inte blir något bakslag.
Penicillinet (Kåvepenin) tycker hon smakar fy, men hon är duktig och sväljer sina doser utan större problem i alla fall.
 
Efter en stund hemma, så cyklade vi iväg till vallokalen. Ni har väl röstat idag?! Jag vet ju en som troligen inte har gjort det ... ajabaja ... ;) Men hon kan ju ha förvånat mig ... :)
 
Ny arbetsvecka i morgon, men är kortvecka (2 "elevdagar" + 1 studiedag) så kommer att gå fort. Och nu är det bara 4 dagar kvar till Jazmine åker på "mormorsemester" ... kommer bli tomt här hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar