onsdag 29 maj 2013

Fotboll och shopping

Regnet har som hängt i luften hela dagen idag, men än så länge har det inte kommit något. Föll visserligen ett par droppar nu på kvällen här ute när vi var på fotbollslekis men det var inte många.
 
Fotbollen gick bra även denna gång, men förra gången var bättre... De delade in alla tjejer -07 i två grupper (alltså blandat över hela året, inte uppdelat "äldre"/"yngre") och den här gången fick Felizia de två ledarna som jag anser inte gör så mycket. Men de har faktiskt kartat på sig. De har fortfarande en bit kvar men de lär sig nog. Var dock en till tjej med så de var tre, vilket är nödvändigt på den här gruppen (många tjejer som inte lyssnar för fem öre på vad ledarna säger). De ville dock ha ytterligare hjälp så jag blev tillfrågad. "Självklart" sa jag, "säg bara till vad ni vill ha hjälp med" (vill ju inte "ta över" från dem). Men efter en stund när de inte sagt något och jag märkte att några tjejer gjorde som de ville under uppvärmningsleken så kunde jag inte hålla mig. Med tanke på det yrke man har så har man ju liksom vanan inne :) Men jag la mig inte i övningar eller så, utan riktade in mig på att försöka få lite ordning på bustjejerna. De lyssnade hyfsat iaf :) Det skojiga är att de allra flesta av dessa tjejer ska gå i Felizias klass - jihoo, både bustjejer och buskillar i klassen...men men kan ju bli ordning på dessa barn också ;)
 
Dribblingsövning
 
Dribblingsstafett
 

Felizia växer som ogräs just nu och det är inte många av hennes kläder som passar längre. Tycker man köper nytt ganska ofta men räcker tydligen inte. Så i helgen blev det storshopping till stortjejen. Med tanke på den varma årstiden så blev det mest somriga kläder.
 




 
Ett par plagg till Jazmine också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar