onsdag 8 maj 2013

Fotbollslekis

Idag var det dags för första omgången av Fotbollslekis för Felizia. Vi for dit hela familjen :) Det var måååånga barn som hade anmält sig (undrar hur många barn det finns födda 2006-2007 i Storvreta??? Många av de (plus x antal 08:or) hade iaf hittat dit) och Felizia tyckte, som vanligt..., att det var lite läskigt med en massa okända (men också många hon kände igen). Men det löste sig snabbt - alla tjejer födda jan-juni 2007 var indelade i en grupp (blev ca 16-18 st) och då blev det inte lika många att titta på :) Ett par kända ansikten och så Matilda, dotter till kompisar till oss (som vi bla brukar fira nyår med) - kanon!
 
Ledarna var väldigt nervösa och det var lite hattigt och taffligt från deras sida...men de växer nog in i det :) Jag försökte att inte lägga mig i, men ett par saker var jag tvungen att påtala...och det löste sig, iaf till viss del ;) Anmälde mig som hjälpförälder från nästa gång också, hoppas jag kan "hålla mig i skinnet" ;)
 
Tjejerna fick göra ett par bollövningar (passningar bl.a.) innan de spelade en liten minimatch på slutet. Ledaren som hade Felizias minigrupp (de är 2 på hela hennes grupp) var väldigt passiv och tafatt, så de visste inte riktigt vad de skulle göra (inte så konstigt, de har ju aldrig spelat en fotbollsmatch liksom...) så det gick lite si och så. Men roligt hade de i alla fall :)
Det var en nöjd stortjej vi fick med oss hem - kul!
 
Precis sparkat iväg bollen i en av passningsövningarna

 
Jazmine var också nöjd, men lite trött. Hon roade sig med att springa på de stora ytorna, plocka blommor, m.m.
 
Vi ser fram emot nästa onsdag! Till dess ska benskydd inhandlas och fotbollsstrumpor. Kanske några bra "varmt-väder-fotbollskläder" också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar