tisdag 28 maj 2013

Skolbesök

Det är nog en lite nervös tjej som går till förskolan idag, det är nämligen dags för första riktiga besöket i skolan för Felizia - spännande!
Besöket pågår mellan 9.30-11 och avslutas med lunch i matsalen. Jag hoppas hon har minnet med sig idag så man i eftermiddag får veta lite om hur besöket var och vad de fick göra ;)
 
 
Ikväll ska jag och Robert också få gå till skolan - är föräldramöte, först med rektorn och sedan med klasslärarna. Felizia ska gå i förskoleklass C, spännande att se hur många andra man känner till i den klassen. Vet att hennes två "favoritkillar" från förskolan också ska gå i den klassen, vilket känns bra :)
 
För mig blir det jobb som vanligt. Men ingen vanlig idrott idag, utan har en utedag tillsammans med 4:or och 5:or där de har fått välja olika aktiviteter som de vill göra under dagen. Hoppas solen skiner på oss hela dagen!
 
För Robert blir det vab, som vanligt... Och ja då är ju Jazmine sjuk, som vanligt... De var på vårdcentralen igår, men blev ju inte mycket klokare efteråt. Fick träffa en läkare som såg vita prickar i halsen och skickade iväg Jazmine på provtagning. Vi får dock inte veta något svar förrän i morgon, om hon fortfarande är sjuk då. Om inte så antar jag att vi inte får något svar... Läkaren sa även att små barn under 3 år inte kan ha halsfluss. Mhm, vad är det då hon har haft alla andra gångerna, när både provsvar och läkare säger att det är halsfluss??? Börjar tröttna på alla läkare nu! Jag skulle ha kunnat köpa att hon sagt att "Ja det är (nog) halsfluss igen, men jag vill avvakta med antibiotika" eftersom Jazmine har fått det så många gånger och det inte riktigt verkar hjälpa, iaf inte annat än för stunden.
 
Önskar alla en solig (hoppas jag!) och trevlig tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar