fredag 14 februari 2014

Alla Hjärtans Dag

Egentligen tycker jag att denna dagen är lite hypad - varför behövs en speciell dag för att visa kärlek till/uppmärksamma de man tycker om? Jo för att handeln ska tjäna en massa extra pengar ... Men men nu struntar vi i det och ser lite mer positivt på dagen :)
Vi brukar inte "slå till så stort" men något brukar det bli i alla fall. I år fick Felizia och Jazmine också en varsin liten gåva, plus lite godishjärtan (vissa dagar får man faktiskt äta go´saker till frukost (jodå de åt "vanlig" frukost också) :) )
 
Uppdukat till frukost
 
"Hjärttomten" hade varit på besök och lämnat paket vid brevlådan till tjejerna :)
 
Robert fick Alla Hjärtans Dag-blomma, en påse med godishjärtan och ett kort som skvallrade om en överraskning om ett par veckor (kan ju inte avslöja vad eftersom han läser här ... :) ).
 
På jobbet var eleverna (i alla fall de yngre) extra kramiga :)
 
Efter jobbet åkte jag, som vanligt de fredagar Robert är ledig, till Xtravaganza och tränade. När jag kom in genom dörren så kommer Frida emot mig med en blombukett. Jag tänkte: "Åh, hon har fått blommor dagen till ära, vad roligt!". Men så säger hon att de är till mig. Eh, va? Jaha. Så säger hon att en man kom in med dem alldeles nyss. Aha, Robert har varit förbi (Frida känner igen honom så hon visste vem han var), det var därför han så gärna ville veta när jag skulle komma hem, om jag skulle träna, när jag skulle träna i så fall, osv. :) Tack älskling! Blir ju liksom en extra överraskning när de levereras till ett annat ställe än att de ges hemma :)



Till fredagsfika bakade jag Kärleksmums, dagen till ära, och formade de till hjärtan :) 
 
Hoppas er dag också har varit kärleksfull, oavsett om det är i form av gåvor, gester, ord eller annat :)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar