torsdag 27 februari 2014

Kladdkaka och blåtira

Idag var det min tur att bjuda på fika på vårt arbetslagsmöte (igen) så igår var det bakdags. Medan Robert och Felizia var på innebandyträning så blandade jag ihop en kladdkakesmet, i den så hade jag i lite krossade non-stop och ca 1 dl minimarshmallows. Innan den åkte in i ugnen så hade jag på samma sak uppepå smeten (non-stop och marshmallows).
 
Före gräddning

Efter gräddning
 
Felizia tyckte det var sååå orättvist att jag bara bakat till jobbet, hon ville ju också ha "godiskaka" ... Men är ju någon som fyller år snart, så kan ju bli sån istället för tårta (som hon inte är så förtjust i), eller varför inte både ock ... ;)
Kollegorna tyckte för övrigt att den var väldigt god, jag är benägen att hålla med :)
 
Jazmine har fått en rejäl blåtira under ena ögat. Hon fick en smäll på förskolan för ett par dagar sedan och nu har det verkligen börjat synas - är sådär "härligt" blålila. Snart är det väl både grönt och gult också ... Enligt henne själv har en jämnårig på avdelningen slagit henne med en sopborste, personalen har "ingen aning" om vad som hänt (sådana svar vet man ju vad man tycker om ... "grr", men i princip ingen ordinarie personal på plats heller (ena favoriten var och åkte skidor, den andra sjuk, och den tredje har ju slutat) så kan ju, tyvärr, bli så då ...
Men Jazmine är vid gott mod och verkar inte ha ont i alla fall :)

Svårt att få rätt ljus, syns inte så mycket på bild som det gör i verkligheten


 
Snart fredag = snart helg :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar