måndag 17 februari 2014

Innebandy igår och vårkänslor idag :)

Så har då sportlovet inletts. Känns ju helt okej att vara ledig en vecka :) Men en del jobb kommer det också behöva bli - en hel del skrivjobb som behöver göras, bl.a. (den som tror att vi lärare "glassar runt" och är lediga 10-12 veckor om året kan ju ta och tänka om, blir en del jobb på loven också (även om vissa har lite mindre att göra än andra, eller vad säger du pappa ... ? ;) ). Men är ju i alla fall skönt att inte behöva gå upp tidigt varje morgon och ge sig iväg.
 
Tjejerna vaknade strax efter 7 idag och satte på tvn, jag låg och drog mig till 8. Vid frukosten upptäckte jag att det var lite ljusare ute än vanligt ... nä, det kan inte vara sant ... SOLEN hade hittat fram igen!!! :) Det var ju inte igår direkt ... Man visste ju inte hur länge den hade tänkt stanna så det var bara att sätta fart och klä på sig och borsta tänderna, och så övertala barnen att man faktiskt måste passa på att gå ut innan solen försvann igen. Vi hann :) Och vilka vårkänslor man fick - härligt!
 



 
 
Lite halvkonstig dag idag - inget OS att varken titta på på tv eller lyssna till på radio. Nä det är ju inte slut än, är ju en hel vecka kvar, men var ju inget av intresse idag, speciellt inte när skidskyttet blev uppskjutet ytterligare (inte för att jag tror det finns något uns av medaljchans, men Ferry är ju ändå härlig att följa). Lyssnade visserligen på inledningen av damernas hockeysemi mot USA men när de låg under med 0-3 innan matchen knappt börjat och det stod 0-26 i skott så stängde jag av ... Imorgon däremot så börjar de alpina tävlingarna på riktigt (fartgrenarna är ju totalt ointressanta ut svensk synvinkel när Anja inte tävlar längre) - damernas storslalom.
 
Igår var jag och Felizia  och såg sport på riktigt, live. Inte OS-nivå, men skulle innebandy vara en OS-sport så skulle en hel del av de som fanns på planen (i alla fall för hemmalaget) definitivt vara med.
Som jag skrev tidigare så har Storvreta inte förlorat en match när jag och Felizia har varit och tittat, och inte gjorde det de igår heller :) Visserligen så mötte de ett lag (CaperioTäby) som ligger näst sist i tabellen, men man kan ju inte ta ut en seger på förhand för det. Klar seger blev det - 8-3.

Obligatoriska matsäcken - pannkakor :)
 
Firar ett av alla målen

I första periodpaus spelade Storvretas p-05:or mot Täbys dito
(nr 36 är för övrigt storebror till en av Felizias kompisar, om jag inte såg fel)

Kung Kohonen fick avsluta målskyttet för kvällen

 
I morgon får vi besök av kusin Valle, som ska vara och leka hos oss. Tjejerna ser fram emot det :) Hoppas på fortsatt soligt väder, blir ju härligare att gå ut och leka då. Men pyssla och leka inne är ju också roligt (men lite frisk luft måste man ju ha i alla fall) :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar