fredag 21 februari 2014

Premiärbesök hos frisören

Vi har länge tänkt tanken att Jazmine ska få gå och klippa sig, inte för att vi vill kapa en massa på hennes hår utan för att det börjar bli riktigt slitet. Och någon gång så måste man ju göra något åt babyhåret ... Men vi har dragit oss lite för det, vill ju inte att hon ska förlora sina lockar. Den senaste tiden har dock håret blivit så pass slitet att lockarna inte riktigt visat sig från sin bästa sida (tovat till sig ganska mycket) ... Så idag var det dags! Hon har laddat hela veckan, men när vi kom dit så blev hon lite spak, så jag fick klippa mig först (hade bokat tid åt båda). Undet tiden så gjorde hon sig varm i kläderna genom att titta runt i salongen, rita lite, titta lite på när jag klipptes (blev mest toppning/uppfräschning) och möblera om bland väntstolarna ... :)
Sen var hon redo!
 
 Kammar man ut det blir det ganska långt (före klipp, såklart)
 
Första klippet!


Koncentrerad!

Fallna lockar

Lockarna stannade kvar! :)

Valde grön sprayfärg, och fick en klubba :) Visst blev hon fin?! :)
 
Jazmine var, som sagt, lite spänd i början men så fort hon satt sig i stolen och frisören började klippa så fann hon sig bra i situationen. Hon var väldigt koncentrerad och tittade på allt frisören gjorde. Satt stilla och duktigt hela tiden! Sken som en sol gjorde hon efteråt också, kändes sig nog nöjd med sig själv, men all rätt :)

Före lunch så kom mamma på besök och vi åt lunch tillsammans (lagade broccolisoppa och gjorde quesadillas (?) med mango chutney och ost (snodde den Moa, det var så gott!)). Medan jag och Jazmine var till frisören så var mamma hemma med Felizia. De läste bok och spelade spel. När jag och Jazmine var tillbaka igen så fikade vi. Mamma hade köpt med semlor och kanelbullar - tack så mycket!

 
Och så lite OS som avslutning. Igår var ju inte någon superdag med svenska ögon sett, men idag gick det ju lite bättre i alla fall - brons i curling (även om jag fortfarande tycker det är surt med en missad finalplats ... ) och skicross och så semiseger i hockeyn mot Finland. I morgon är det dags för Kalla igen! Hoppas bara att förkylningen inte har ställt till det för mycket ...
 
2 dagar kvar, både på OS och på mitt och barnens sportlov ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar