fredag 21 februari 2014

Heldag med min fina Felizia :)

Igår hade jag och Felizia en heldag tillsammans. Vi gjorde bara roliga saker :) Eller vad sägs om bad på Fyrishov, lunch på stan, biobesök och middag på restaurang?!
 
På Fyrishov blev det mest bad i den lite varmare undervisningsbassängen och bubbelpoolen (vi är lite kinkiga både jag och Felizia ;) ). Felizia övade en hel del på simning (i princip bara på djupt vatten!) att dyka/simma under vattnet och att hoppa i på djupt - ta sig upp - och simma några meter. Allt gick bra, till slut ... Hon behöver öva på bentagen och tyckte väl att jag var lite väl tjatig ;) Saken är den att hon gör jättefina och stora bentag när hon håller i en platta eller något annat och även när hon simmar under vattnet, så det är ju inte det att hon inte kan utan bara att hon behöver träna för att få ihop ordentliga bentag (de blir lite små/korta, vilket gör att hon inte orkar längre än 12-15 meter) tillsammans med armtagen. Men simma kan hon, tekniken och längden kommer.
Hoppa på djupt har hon gjort många gånger på simskolan, men igår var hon tveksam länge. Men när hon väl bestämde sig och vågade hoppa en gång så blev det många gånger till. Och varje gång kom hon upp precis som hon skulle och simmade en 5-7 meter (till mig eller kanten) :)
 
Blev ca 3 timmars bad innan vi, efter ett glasstopp i entrén, tog bussen ner på stan. Där blev det lunch på Max
 
 
Efter att ha tagit en tur runt på barn- och bokavdelningen på Åhléns så promenerade vi bort till Filmstaden för att titta på Frost. Där möttes vi upp av Elin och Valle. Barnen fick en varsin Frost-meny innan vi gick in och satte oss.


Tittar på sin "Prinsessan Anna" (schysst namn ;) )

"Prinsessan/Drottning Elsa" var lite läskig stundtals, men Felizia var ändå nöjd med filmen
 
Underbart söte "Olof"

 
Lyckligt slut, såklart :)
 
En bra och fin film som jag gärna skulle se igen (älskar den här typen av barnfilmer!) :)
 
Som avslutning blev det, som sagt, middag på restaurang - Koh Phangan närmare bestämt. en mysig restaurang med god mat. Rolig inredning och specialeffekter för barnen :)

Min rätt - Biff och grönsaker i paneng curry kokosmjölk - riktig god, och stark ...
 
Felizia valde grillspett med biff

... Valle också

Alla rätter serverades med en fin blomma :)

Felizia dansar till musiken som spelades :) Schysst min va?! ;)
 
Det fanns mycket man kunde leka/smycka ut sig med ... ;)
 
Stort akvarium precis vid vår plats

Vy från toaletten. De har inte lämnat något åt slumpen ... :)

 
Emellanåt så tystnade musiken, ljuset släcktes ner och en åsk- och blixtstorm drog in ... Första gången blev Felizia lite rädd, men sen var hon nog lite "med på noterna" när ljudeffekterna satte igång :)
Det blev en härlig avslutning på en härlig dag tillsammans med min stortjej! :)
 
Tack för en alldeles underbar dag, älskade unge :)
(och tack Elin och Valle för sällskapet under senare delen av dagen!)
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar