torsdag 10 april 2014

Hälsa och träning

Har varit arbetsledig idag, i alla fall från lektioner. Istället har jag varit på hälsoombudsdag tillsammans med vår hälsopedagog och övriga hälsoombud i vårt område. Vi pratade mycket om kost och näringslära, bl.a. men fick även prova på rolig träning i form av sh'bam (en typ av dans) och boxing - träning på arbetstid är ju liksom aldrig fel :) Snacka om svettig träning! Sh'bampasset var bara dryga 20 minuter men vi var rejält svettiga efteråt. Och då var det ju bara 60 minuter boxing kvar ... och boxingen jag ju inte mindre jobbig direkt ... men kändes ju sååå härligt efteråt (som brukligt när man tagit ut sig ordentligt)!
 

 
När hälsoombudsdagen var slut vid 15.45 så åkte jag till nästa träningsställe - gymträning på Xtravaganza :) Lär ju kännas i kroppen i morgon, men men det får det vara värt.
Pratade en del med Frida om Storvretas kommande SM-final, och inte blev jag mindre "deppig" över att jag fattat beslutet att jag och Felizia inte ska åka ner till Malmö på lördag ... Såå jobbigt hade det nog inte varit att köra själv fram och tillbaka (från/till Alingsås) ändå ... Men, ja ja, nu är det som det är. Får heja så gott vi kan från soffan, men är ju inte lika roligt. Suck. Nej de får helt enkelt ta och gå hela vägen till final nästa år också! :)
 
PÅSKLOV!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar