tisdag 22 april 2014

Utvecklingssamtal och nedräkning :)

Så var man tillbaka i verkligheten igen, känns bra faktiskt. Men man ska inte ropa hej för tidigt - tisdagar är ganska lugna, iaf vad gäller lektioner. Direkt efter ett lov så är det svårt att inte börja räkna ner till nästa längre ledighet ... ;) Kommer visserligen ett par lite kortare ledigheter framöver, men jag väljer att räkna ner till vår Italienresa (och kommande sommarlov) - det är 28 arbetsdagar kvar till vi åker till Italien! Och sedan har jag bara två små studiedagar kvar innan jag har sommarlov!
Jodå jag trivs så bra så med mitt jobb, men vem säger nej till lite ledighet? ;)
 
För Felizias del så är det bara 27 dagar kvar till sommarlovet, och inga extradagar har hon när vi kommit hem heller - sedan är det bara att ladda upp för den "riktiga" skolstarten i höst.
Apropå skolan så hade Felizia utvecklingssamtal idag, det första där hon också var med (i höstas var det bara jag och Robert och en av lärarna). Den här gången hade de bara tidiga em-tider, vilket gjorde att jag inte kunde vara med. Tror det är första gången som jag inte har deltagit på ett samtal gällande något av barnen ... Men det gick ju såklart bra utan mig :)
De hade bara gott att säga om vår duktiga stortjej! De berättade om resultaten på de mattediagnoser de gjort och "proven" inom Bornholm. I matematiken så kunde hon det hon ska kunna (de var ganska oprecisa vad gäller själva resultatet, men huvudsaken är ju att hon visat tillräckliga kunskaper), när det gäller Bornholm (svenska) så hade hon visserligen inte alla rätt, men hon hade utvecklats bra under tiden de tränat och hon fick klart godkänt i alla fall :) De tycker att hon ligger bra med i utvecklingen rent kunskapsmässigt och att det inte alls ska vara några problem inför 1:an - kul att höra såklart, även om vi ju vet att hon är duktig på mycket :)
 
Ok hand rubber stamp -
 
Jazmine hade också haft en bra och rolig dag på förskolan. Det mindre roliga är att vi fick börja puffa henne igår igen :(  Hon är både snorig och hostig, men relativt lindrigt tack vare medicinen. Tur att hon, än så länge i alla fall, tycker att puffningarna är roliga - känns ju som att man knappt gjort annat sedan vi fick det utskrivet ... Hoppas förkylningarna börjar avta snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar