tisdag 8 april 2014

Lång dag

Klarade av den här dagen också, även om den blev lång och "gick i ett".
På jobbet var det som vanligt fullt upp, men ingen incident som krävde hemringning iaf ... Men har ju lång arbetsdag på tisdagar (egentligen till 17 men för att hinna hämta barnen före stängning så åkte jag vid 16.15) så blev sen hämtning av barnen - 16.45 resp 17.
Trodde Jazmine skulle vara jättetrött när jag kom, speciellt med tanke på förkylningen, men hon lekte och var glad. Var ju spännande att få vara på en annan avdelning! :)
 
När vi väl kom hem så var det desto tröttare och gnälligare barn. Då hade man ju go lust att sätta sig i soffan och mysa med dem, men var ju bara att sätta igång med matlagningen. Med lite mat i magen så blev vi alla lite piggare och gladare :)
Efter att ha fått på pyjamas och läst saga så var båda barnen nattade före 20. Hade målet att de skulle ligga i sängen vid 19.30 men men. Vi rodde i land den här dagen också :)
 
Imorgon kommer Robert hem och det blir som vanligt igen, nästan - han kommer hem ganska sent så blir jag som får hämta och, troligen, laga mat också. Men ska nog gå det också :)
Och jag ska ju absolut inte klaga - finns de som har så här, eller än värre (finns ju olika anledningar till att man blir ensam med barnet/barnen) för jämnan, så min situation dessa dagar är ju liksom en droppe i havet i jämförelse.
Och jag klagar egentligen inte, beskriver bara en situation jag inte är van vid/brukar behöva hantera. Och jag tycker egenligen att det funkar rätt så bra :) Och med det menar jag ju inte att jag skulle kunna ha det så här "till vardags", nej självklart vill jag att vår familj ska vara hel! :)
 
Ses imorgon älskling! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar