fredag 25 april 2014

Sprutor

Efter jobbet idag så mötte jag upp resten av familjen utanför Klinik Skölden/Länsvaccinationer - det var dags att ta tredje, och därmed sista, dosen av Twinrix.
Felizia var lugn inför vaccinationen men Jazmine hon reagerade negativt så fort hon fick klart för sig vad vi skulle göra. "Men det gör ont, mamma", "Jag vill inte ta spruta först", "Nej, jag vill inte!" "Aaaaj!" När hon väl satt i stolen (i mitt knä) så fick både jag och Robert hålla i henne hårt, samtidigt som hon skrek och tårarna sprutade ... stackars lillgos :(
Med en klubba i handen blev hon lite lugnare, men vaccinet gör ju ont en stund så hon fortsatte att snyfta ett tag till.
Felizia var jätteduktig och jag fick till och med ett leende när vaccinet sprutades in - inte illa :)
Bara för att vara extra elak mot Jazmine så passade vi på att ta hennes tredje tbe-spruta också. Inte så snällt kanske att tvinga upp henne i stolen (mitt knä) en gång till (och det kändes verkligen i mammahjärtat med tanke på vad hon tyckte om första sputan). Men det gick helt okej och självklart blev hon belönad med ytterligare en klubba :)
 
Foto: Efter två sprutor (och en massa tårar) så förtjänar man två klubbor
 
Känns ju en del i armen nu efteråt, men vet ju att det är en snabbt övergående smärta så är ju ingen större fara.
 
Vi kom hem sent efter att ha varit på Gränby och handlat också, så blev pizza till middag. De bjuder alla barn på klubba på pizzerian, så blev ytterligare en varsin till tjejerna :) Men dessa fick de inte äta förrän efter maten, jag menar någon måtta får det ju ändå lov att vara ;)
 
I morgon ska jag först jobba åt Elin på ridskolan (hon ska på tävling) och sedan blir det snabbt hem och fixa iordning - på eftermiddagen så kommer det nämligen ett gäng kompisar med tillhörande barn. Jazmine har sedan länge pratat om att ha pyjamasparty när hon fyller år, hon har även varit på det klara med vilka som ska bjudas in :) Jag passade då på att bjuda in övriga familjemedlemmar - alltid lika roligt att ses!
 
Riktigt härligt att veta att det bara är 2 arbetsdagar nästa vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar