onsdag 16 april 2014

Plus och minus

Som jag skrev häromdagen så är det ju riktigt härligt att vara lediga en hel vecka tillsammans, och att vara här på landet och bara (i princip i alla fall) ta det lugnt. Miljön här är så rofylld och ingen kan ju inte må bra av denna utsikt från vardagsrummet :)
 
Morgonbild

Kvällsbild
 
Mindre roligt är ju den sjukstuga delar av familjen drabbats av. Roberts "tunga huvud" och snuva består och har dessutom utökats med feber, huvudvärk, hosta och rejält täppt näsa ... :( 
Felizia var, troligen, feberfri igår (har inte vår örontermometer med, och den rumptermometer som finns här är inte så poppis ... ), hon var iaf pigg och utan värk i kroppen. Hon har däremot fortfarande lite dålig matlust och är lite lös i magen (dock bara 1 gång/dag så tror inte på magsjuka). Nu har hon sovit i dryga 12 timmar, vilket ju kan vara både bra och dåligt ... återstår att se.
Jazmine är i princip frisk nu. Hon är pigg som en mört och håller låda från 6-7 på morgonen, äter bra till både frukost, lunch och middag plus en massa frukt under dagen, och är full av bus :)
Själv har jag, peppar peppar, klarat mig ganska så bra så här långt. Lite småsnuvig men hoppas det bara är allergin som spökar.
 
Åter till "plussen" :) Igår var en härlig dag här nere med sol och lite vårvärme. Före lunch tog vi en promenad bort till Bryngenäs (ligger en hästgård där och miljön är riktigt mysig). Väl där tog jag mig en joggingtur medan övriga familjen tittade på hästarna. Var varmt i solen, och jag fick ett rejält håll (skriver man så, men ni förstår nog vad jag menar - sådan där kramp i magen som man kan få när man går/springer) mot slutet, men blev i alla fall drygt 4,5 km på 26 min. Inte vidare snabb fart, men en bra början av min träning inför Blodomloppet :)  Synd bara att man inte har den här miljön att springa i till vardags också, skulle nog vara lättare att ta sig ut då... :
 


 
Skönt att komma ut och röra på sig :)
 


Barnen plockade vitsippor - det var som vita hav av sippor vart man än tittade

När vi kom tillbaka så satt vi ute och njöt i solen en stund :)

Eller ja, vissa hade ju lite svårare att sitta still än andra ... ;)
 
Väger man plussen och minusen så är det klart att plussen vinner, men går ju inte att komma ifrån att det hade varit roligare om alla varit friska. Det där badhusbesöket blir det inget av med, t.ex. (något Felizia hade sett fram emot) men men, får njuta så gott det går av ledigheten ändå (även om jag måste jobba lite emellanåt (skriva omdömen) ... ). Hemfärd i morgon.
 
Carpe diem
(borde nog leva lite mer efter det ;) ) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar