måndag 16 september 2013

Örebrobesök

I går tog jag bilen in till Uppsala för att hämta upp mamma, sedan styrde vi bilen mot Örebro (med ett lunchstopp vid Erikslund, Västerås). Där blev det ett besök hos fina Ellen, mammas faster. Hon har alltid stått mig, mamma och Tomas väldigt nära och det har blivit många besök hos henne genom åren, främst ute vid hennes stuga i Götlunda (mellan Örebro och Arboga).
Hon uppnår den aktningsvärda åldern 94 år om 1,5 vecka men har till i somras klarat sig bra själv, även ute vid stugan. Nu börjar åldern ta ut sin rätt, men jag hoppas såklart hon orkar "hänga i" ett tag till.
Tyvärr var (och är fortfarande) barnen förkylda så de fick stanna hemma, men hoppas kunna åka dit snart igen så Ellen från träffa gosungarna :)
 
Blev inga bilder tagna denna gång, men lägger upp några bilder från när jag, mamma och Jazmine hälsade på ute vid stugan för ganska precis ett år sedan:
 




 
Här hemma är alla utom jag förkylda, undrar hur länge jag klarar mig ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar