tisdag 24 september 2013

Slut i huvudet

Snart är den här långa dagen till ända - känns ju alldeles underbart :)
Hade lektioner mellan 8-14.30, sedan lite planeringstid, möte 15.30-20.15 ... Gick ifrån ett av mötena så jag hann slänga i mig lite yoghurt och en smörgås vid 18-tiden också, hade varit lite tomt i magen annars.
Sista föräldramötet sög ur de sista krafterna ur kroppen kan man säga. Jag tycker det är bra med engagerade föräldrar men när man sitter och påpekar vilken yrkestitel man har och bara klankar ner på det man anser vara negativt, istället för att försöka stötta lärarna i den situation som nu råder (som vi inte kan göra så mycket åt, förutom det vi redan gör) så blir jag liksom lite less. Minst sagt. Och när en annan förälder far med osanning så är gränsen nådd för min del.
Jag tycker mest synd om klasslärarna som blev grillade ordentligt och länge (av vissa föräldrar), jag var i alla fall bara "utsatt" i typ en halvtimme ... ;) Det var skönt att prata av sig med en kollega och inne hos rektorn sen.
Sen fanns det såklart en hel del positiva föräldrar också, men tyvärr är det de där andra som etsar sig fast ...
 
Men nu ska jag slöa ner mig under en filt i soffan en stund och bara mysa :)
 

 


1 kommentar:

  1. Usch, det lät inge vidare. Jobbigt med människor som bara klagar och är negativa.

    SvaraRadera