fredag 13 september 2013

Tillbaka igen

Nä har inte varit bortrest eller så, bara inte haft/tagit tid att blogga på några dagar. Men inte hänt mycket utöver det vanliga i familjen Wahlström.
 
I onsdags var det näst sista fotbollslekis för Felizia. Vad gäller ledare och upplägg så vet ni vad jag tycker ... och inte var det annorlunda denna gång. Så den ganska lyckade "träningen" för några veckor sedan verkar tyvärr bara ha varit en engångsföreteelse. Men men. Jazmine hade roligt tillsammans med förskolekompisen Hampus :) Det var nog kanske lite roligt för Felizia också ... :)
 

 
Någon liten vettig bollövning fick de göra i alla fall ...
 
Igår var det min tur att träna - efter middagen cyklade jag iväg till gymmet för ett cirkelfyspass. Har inte tränat på 2 veckor, vilket märktes ganska väl ... många av övningarna kändes riktigt tunga och sedan var inte knäna på humör, speciellt inte det vänstra, och ett par av övningarna gjorde riktigt ont :( Har känt av knäna även på jobbet den senaste veckan när jag sprungit, hoppat, etc, med eleverna. Men förhoppningsvis beror det bara på att jag inte tränat ordentligt och att de har stelnat till lite. Hoppas kunna komma igång ordentligt med träningen snart så knäna "hålls i schack" :)
 
Idag rullade jobbdagen på mer eller mindre som vanligt. Därefter åkte jag på en liten shoppingrunda. Blev lite tröjor, ritblock och gummistövlar till barnen. Ett par vinterkängor till Jazmine också.
Efter middagen blev det fredagsmys och film för barnen medan jag ställde mig och bakade en banankaka med choklad (perfekt när man har bananer som börjar bli övermogna). Men väntar med att mumsa på den till i morgon :)
 
Imorgon väntar först ridning för Felizia. Sedan snabbt hem för att packa med lite matsäck och åka till Tipptoppen här i Storvreta där det är en "klassträff" tillsammans med Felizias klasskompisar och deras familjer - blir säkert trevligt :)
Därefter blir det fika hemma hos mamma. Hann ju inte med att fika färdigt allt det goda när hon fyllde år ... :) Men lite jobb först - hon har köpt en ny säng som vi ska hjälpa henne att montera ihop.
På väg hem så måste vi handla lite mat och sådant. Sen ska vi förhoppningsvis hinna med lite middag och lördagsmys också :)
Fulltecknad dag med andra ord. Men bara roliga saker. Nästan (menar typ mathandlingen då).
 
Önskar er en fortsatt trevlig fredagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar