onsdag 17 juli 2013

Hemma igen :)

Efter två nätter borta så är Felizia nu hemma igen. Hon har haft det roligt hos/tillsammans med mormor, med gårdagens besök på Tom Tits Experiment som den absoluta höjdpunkten. Ett eget inlägg om det kommer imorgon, förhoppningsvis :)
 
Häromdagen hittade jag färdigmarinerade köttspett från Scan till ett riktigt bra pris på affären, så idag blev det grillning. Då jag antog att barnen inte skulle vara så förtjusta i spetten (marinaden var ganska pepprig) så fick de korvspett istället. Till det åt vi ugnsrostad färskpotatis, sås och grönsaker. Gott! Men köttspetten var tyvärr lite av en besvikelse. Vanligtvis brukar jag tycka att färdigmarinerat kött man köper är helt okej, men det här smakade alldeles för lite. Förvånande då det, som sagt, var en pepparmarinad.
Blev sugen på att ha vitlöksbröd till, men hade inget hemma. Hade dock köpt en stor färsk baguette när vi handlade tidigare idag så tog en bit av den, skar sneda skåror och petade ner färskost med vitlök och örter emellan. Sedan in i ugnen ca 10 min - blev riktigt smarrigt! :)
 




Barnen fick varsina Sverigetröjor idag

 
Spelar ju ingen roll att Sverige är spellediga idag - "heja-tröjorna" kan man ju ha på sig ändå :)
 
Nu är tak och väggar i matrummet färdigmålade - imorgon är det vardagsrummets tur.
 
 
Medan Robert är hemma och målar så åker jag och barnen ut till Ängeby. Där ska Felizia och Ilona få rida lite :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar