söndag 7 juli 2013

Vilken helg! :)

I helgen har man verkligen känt att det är SOMMAR, speciellt idag då vi haft nära på 30 grader varmt. Både lördag och söndag har varit riktigt härliga, lediga dagar :)
Igår tog vi en lugn förmiddag med frukost på altanen, barnen plockade smultron och hoppade studsmatta om vartannat. Sedan tog jag en sväng till gymmet - varmt, men skönt efteråt. Strax efter tre fick vi besök av Charlotta, en gammal go´ vän till mig som jag inte har haft kontakt med på läääänge, men nu har vi faktiskt träffats 2 ggr på 2 veckor, och hörts av ett par gånger däremellan. Hon stannar dessutom i stan (bor annars drygt 30 mil härifrån) nästan 2 månader till så borde ju hinna bli ytterligare tid att ses :)
Charlotta stannade på grillmiddag och lite vin, och vi hann prata en hel del på den tiden. Felizia och Jazmine har bara träffat henne en gång tidigare (för 2 v sedan) men gillade henne direkt. De busade och lekte och Jazmine satt till och med i Charlottas knä och var upp i hennes famn, helt av fri vilja :)
 
 
Charlotta hade köpt lördagsgodis till barnen - mycket uppskattat :)


 
Tack för en trevlig eftermiddag/kväll, Charlotta :)
 
Dagen idag har vi spenderat på Björklingebadet - riktigt härligt i värmen! Var lite segt att komma iväg (som vanligt när det gäller oss... ;) ) men verkade vara så för flera andra också, för var inte speciellt fullt när vi kom dit.
Vi har solat, badat, lekt, ätit, fikat och haft det allmänt kanoners! :) Våra barn är ena riktiga badkrukor, men jag och Robert badade några gånger i var (vi turades om). Går jag i, dvs från strandkanten och ut, så kan det ta ganska lång tid för mig att doppa mig, men klättrar jag på stege så brukar det gå snabbare. Jag tog stegen och vips var jag i och simmade :) Tur det för var ju riktigt skönt i vattnet!
 
 
Felizia hittade en blivande klasskompis att leka med (de känner igen varandra från fotbollslekis) :)
 
De byggde/grävde en vattenbana med pool, sandslott, m.m.
 
Det här var väl typ det mesta Jazmine "doppade" sig ... ;)
(Felizia gick väl ut till hon hade vatten till midjan ungefär, alltid något ;) )
 
Den obligatoriska badglassen :)
 
Vi åkte hem strax efter 16.30. Hade gärna stannat en stund till, barnen också, men Elin skulle komma och hämta upp oss drygt en timme senare så var lika bra att åka hem och vila lite. Vi fick nämligen åka med Elin till Rimbo för att kolla på och provrida en ny ponny till ridskolan. Spännande, och roligt, tyckte Felizia :)
 
Lite nervöst ;)

Men gick bra :)
 
Snäll att hålla på med
 
Får se om han får flytta till Soläng. Han var söt och snäll i alla fall :) Lagom för Felizia att rida på.
 
Återstår att se vad som händer i veckan. Robert jobbar mån-tis och fre-sön så de dagarna får jag och barnen hitta på lite eget. Förhoppningsvis blir det en ny badtur på tisdag, ser i alla fall ut att bli bra väder då. Sen hoppas vi på en sväng till Furuvik någon av Roberts lediga dagar :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar