torsdag 18 juli 2013

Ridit på Nisse

Nu är inlägget uppdaterat med tre filmklipp från Felizias och Ilonas ridning igår, torsdag. Har tagit heeela dagen (sedan kl 8.30 imorse) att ladda upp 2 av filmerna (en hann jag med igår kväll) på Youtube ...

På förmiddagen idag så mötte vi upp Ilona och Linda ute i Ängeby för att rida lite - Felizia valde Nisse och Ilona valde Felix.
Först blev det en stund på ridbanan, där tjejerna fick träna lite på övergångar mellan skritt-halt-skritt och trav-skritt-trav samt en liten styrövning. Allt gick bra ända fram till slutet... Felizia valde att rida hela passet utan stigbyglar (de saknades på sadeln och när jag hämtade dem så ville Felizia inte ha), vilket gick jättebra fram till sista traven. De travade längs långsidan på hela stora ridbanan och vid hörnet var inte Felizia och Nisse helt överens om vad de skulle göra så Felizia gled av. Hon gjorde inte illa sig utan satt snabbt upp igen :)
 
Hämtar in hästar från hagen
 
Jazmine ville också hjälpa till :)


 
 
 
 

Som avslutning fick de rida en runda i trollskogen


 
Trollmor vaktar vid ingången


 
Har ett par filmer från ridningen på banan, men vår något har hänt med vår internetuppkoppling som gör att allt går i snigelfart ... Så de får helt enkelt komma i morgon.
 
Efteråt blev det lite lek tillsammans med Valle innan vi for hem för att äta lunch. Senare på eftermiddagen ville Felizia följa med mig till gymmet. Sagt och gjort :) Och tur var väl det, att jag tog mig dit och tränade, för på kvällen vankades det tårtkalas hos pappa (som fyllde år igår) och när man tränat kunde man ju äta lite extra ;)

"Ja må han leva, ja må han leva ... "


Favoritnöje :)

För att gå av oss lite tårta så tog jag, Elin och Sandra en promenad till Storvreta tillsammans med Nemo (är knappt 4 km). Robert och barnen skulle strax komma efter i bilen så skulle vi mötas hemma.
 


Men de fastnade tydligen i badkaret (alltid roligt att bada :) ) så jag fick vända och gå tillbaka en bit också (hade inte tagit med mig några nycklar - de skulle ju åka snart de också) ...
 

Hann ungefär halvvägs innan de plockade upp mig med bilen
 
Motion har jag ju fått idag i alla fall :)
 
Hög tid att sova - god natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar