fredag 29 november 2013

Bakat och bakat :)

Som jag skrivit förut så väntas det fikabjudning här, både på söndag och tisdag så har ju lite att baka till dess ;) Tidigare har det bakats vinbärskaka med kokostosca och igår blev det dessa godingar:
 
Mååånga kalorier i en dumlekaka, men åååh så goda!
 
Ikväll har det lagt sig en härlig doft här hemma - doften av nybakta saffransbullar :) Saknas bara att göra lite adventsfint. Hade tänkt börja ikväll med det också, men tiden räckte inte till, och inte orken heller för den delen (skulle rent krasst kunna fixa nu, men soffan känns liksom mer lockande :) speciellt efter en hel arbetsvecka där jag inte känt mig helt hundra). Får väl bli imorgon.

Blev inga "vanliga" lussekatter, utan saffransbullar med mandelmassa och vit choklad, mums!
 
Vad gäller familjens förkylningar så härjar de minst lika mycket fortfarande. Jag är väl friskast, men igår kväll hade jag migrän (som fortfarande satt i när jag vaknade imorse, men blev bättre under förmiddagen) och är fortfarande lite snorig och hostig. De andra både hostar och snorar riktigt ordentligt :(  Speciellt Robert som dessutom dragits med värk i kroppen under dagen. Och så har han två långa dagar kvar att jobba. Själv dessutom eftersom hans kollega gick hem (sjuk) under dagen ... Nu är han ju förstås inte helt själv, men ensam arbetsledare och det är en hel del att rodda med. Brukar inte bli mycket tid till återhämtning under jobbdagens dryga 11 timmar ...
 
Blä för hösten! :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar