fredag 8 november 2013

Fredag, FREdag, FREDAG!!!

Jag vet inte om jag snabbt vande mig vid ett par dagars extra ledighet, men den här veckan har varit t u n g och tröttsam och helgen känns därför extra välkommen. Egentligen inte speciellt som har hänt eller så utan har nog "bara" sovit för lite och det i kombination med att min kollega/assistent varit borta en del (vilket gjort att jag har fått klara mig själv även med de elever som egentligen har assistent (pga att de är utåtagerande, har koncentrationssvårigheter, etc.) ... ) har slitit lite extra. Men men det är bara "gilla läget" - det kommer fortsätta så, i alla fall till stor del, resten av terminen (men som tur är så gäller inte det alla dagar, "bara" halva veckan ... ).
 
Felizia har varit hostig och krasslig i halsen hela veckan, men har inte velat vara hemma (längtade efter skolan hela lovet :) ) ... Eftersom hon varit pigg och feberfri så har hon fått gå mån-tor, men idag fick hon vara hemma med Robert och Jazmine (som var lediga) för att ta det lite lugnt. Det har väl inte direkt blivit värre de senaste dagarna (rättare sagt så har halsen blivit lite bättre, men hostan har tilltagit lite) - hoppas det vänder åt rätt håll under helgen :)
 
Jazmine och Felizia har visat mycket "syskonkärlek" idag ... men de leker och har roligt också :) Även om Felizia ibland blir lite väl mycket storasyster ;) Som här, vid tågleken tidigare i kväll.
 
 


 

I helgen blir det, som vanligt, ridning för Felizia i morgon (om Elins planering "följer mönstret" så borde det vara hoppning ... ) och senare, på eftermiddagen, så skjutsar vi barnen till min mamma där de ska sova över. Jazmine tycker att det ska bli sååå spännande :) På söndag ska Felizia och mamma gå på Emil-teater på konserthuset, medan Jazmine får följa med oss hem. Och så är det ju Fars dag då också, förstås :)
 
Fortsatt trevlig fredagkväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar