söndag 17 november 2013

Host, host, blä! :(

Nu är jag less på den här jobbiga hostan! Den sitter långt ner och det har börjat göra ont i bröstet när jag hostar. Kanske börjar bli dags att ringa vårdcentralen, men vet ju vad de kommer säga - "bara vänta ut, det går över" eller något liknande ... I går kväll började jag frysa och kände mig allmänt risig. Likadant när jag vaknade imorse så var tungt att gå upp. Tog en ipren och efter någon timme kändes det lite bättre, men blev ändå soffan hela förmiddagen - fanns liksom ingen ork till något annat. Ingen feber i alla fall, alltid något. Iofs känns det som att det skulle vara lite bättre, då kanske allt försvinner snabbare. Och jag är ju sån att jag har svårt att stanna hemma från jobbet om jag inte är däckad i feber. Eller magsjuk, såklart.

 
Felizia var hemma hos Julia och lekte på förmiddagen. De hade haft roligt tillsammans, som vanligt. Vi satsar på lek nästa helg också :)
 
På eftermiddagen hade jag lite mer ork i kroppen, så började städa och röja i Felizias rum. Men med två "hjälpredor" så tog jag bara rätt på det värsta. Enklare att storstäda när inget barn är hemma ... ;)
 
Ny förskole-/skol- och jobbvecka imorgon. Inget utöver det vanliga under vardagarna, men till helgen åker vi till Saltsjöbaden och hälsar på Roberts syster med familj. Och så blir det sista ridningen för terminen samt lek med Julia - bara roliga saker i helgen med andra ord :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar