söndag 24 november 2013

Plus-plus

Innan jag åkte till Ge-Kås, Ullared förra året så tipsade Eva-Lena om plus-plus mini, som de hade billigt där. Köpte en förpackning som Felizia (och på senare tid även Jazmine) haft mycket roligt med. När Eva-Lena nu åkte ner till Ullared så beställde jag lite mer, som jag fick med mig hem efter ridningen igår. Lyckan var stor och idag har det byggts för fulla muggar!
 
Med hjälp av Robert blev det bl.a. dessa tre (med lite hjälp av byggskiss som följde med)

Fina, va?!
 
Dagen har varit lugn här hemma. Robert och Felizia var ute en stund på fm och monterade bl.a. ner studsmattan (själva ramen får dock vara kvar). Jazmine var också sugen på att gå ut och leka, men har man feber få man "glatt" stanna inne och leka istället.
Natten var jobbig för henne. Hon vaknade flera gånger och hade svårt att komma till ro - tjock i både näsa och hals, vilket gjorde att hon hostade hela tiden. Hon skakade av frossa och klagade på både halsont och magont. Till slut fick hon påfyllning av ipren och efter ca en halvtimme kunde hon slappna av och somna. Hann med att sova ca 1 timme innan hon märkte att Felizia var vaken och ville gå upp till henne.
Under dagen höll hon sig hyfsat pigg men på em kom febern igen (drygt 38) och det märktes på hela henne. Återstår att se hur denna natt blir ...
 
Jag har "tagit fram" samt nött in rörelser till mitt rörelseprogram jag ska göra med eleverna på jobbet kommande vecka och nästa (halvklasser). Tror att det sitter nu. Om inte annat så kan man ju alltid improvisera :)
Bakat har jag hunnit med också - vankas ju födelsedagsfika nästa helg så lika bra att börja i tid :) Vinbärstosca blev det idag.
 
Hoppas er helg har varit toppen! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar