måndag 18 november 2013

Simskola

Många mil med bilen idag, som alltid på måndagar när det är simskoledags i Gottsunda. Känns ju lite sisådär att åka hem från stan för att hämta Felizia och sedan åka hela vägen till Gottsunda. När Robert åker så kör han ju till och med samma väg två gånger (eller 3 om man räknar med hemvägen) eftersom de då åker förbi parkeringen han har bilen på när han jobbar.
Men Felizia tycker det är roligt på simskolan, och vi är nöjda vi med. Det enda man kan "klaga" på är att det fortfarande är väldigt basic och det har inte varit så jättemycket simning så här långt. Men jag litar på simläraren, han är väldigt kunnig och erfaren och ser nog när det är läge att gå vidare. Det är många i Felizias grupp som har svårt att lyssna och koncentrera sig så vissa saker tar ganska lång tid ... Hoppas det fortsätter samma dag och tid i vår!
 
Idag fick de öva på att glida och flyta, både med och utan platta, och både i lilla och stora bassängen. Felizia fixar det bra med platta men vågar inte riktigt hålla ner huvudet under vattnet någon längre stund, så hon kommer inte så långt varje gång. Men hon kämpar på. Modig är hon i stora bassängen - hon hoppar i på det djupaste (ca 1,60) själv och glider (med platta) :)
 
I lilla bassängen

I stora bassängen, grundare delen
 
I stora bassängen, djupaste delen
 
Flyter med platta

och utan, vilket inte är det lättaste

 
Lite lek på slutet - här ska de rulla runt i vattnet
 
Innan vi gick och duschade blev det en liten stund i bubbelpoolen och sedan lite lek i stora bassängen
 
Hostan från h-lvete verkar inte vilja släppa sitt grepp om mig :( Men pliktrogen som jag är så åker jag till jobbet i alla fall ... Man klarar sig ganska bra på ipren ;) Vet att jag nog egentligen borde vara hemma, men jag fixar det helt enkelt inte. Känner mig liksom inte tillräckligt sjuk. Än. I morgon är dessutom min kollega hemma och vabbar så då måste jag ju åka och jobba. Nehej, säger vissa. Joho, säger jag, tycker ju inte om att det blir krångligt för någon annan (kanske inte får tag på vikarie, etc), speciellt när jag ju faktiskt klarar av att jobba, även om jag mår som jag "förtjänar" efteråt ...
 
Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar