tisdag 10 januari 2012

Förskoledags igen

Felizia har längtat till förskolan (varit ledig/sjuk sedan 22/12) länge nu och var laddad när hon vaknade i morse, KVART I FEM av någon knasig anledning... Okej att det var skönt att hon vaknade själv, men såå tidigt var ju aningens onödigt. Hon kom in till mig och Jazmine men kunde inte somna om utan låg och vred och vände på sig vilket ju såklart gjorde att vi inte heller kunde sova särskilt bra.
När klockan ringde strax efter 7 var det bara att kliva upp och ordna frukost. Segt! Men lite senare gick ju solen upp och då blev man genast lite piggare :-)

Felizia hade en bra dag på förskolan med skogsutflykt och mycket lek med bästa kompisen Julia.

Här hemma har jag och Jazmine städat och plockat. Hon har varit riktigt mammig och klängig idag så blev inte så mycket gjort som jag hade tänkt men men få väl vara så då. Hann i alla fall städa i ordning lite i Felizias rum, såg ut som ett bombnedslag där inne... Men nu är det lite bättre ordning i alla fall.

Var förbi nya jobbet en sväng också. Ska vara med på halva planeringsdagen på fredag så tog reda på plats och pratade lite med kollegorna (som jag ju känner lite sen förra jobbet (för föräldraledigheten), åtminstone de flesta). Känns bra! Men vet inte om jag kommer känna samma sak på måndag morgon... ;-)

Hde ju kommit lite mer snö under natten men såg nu på väderprognosen att det ska vara 4 plus i morgon, för att sen snöa en massa natten till torsdag för att återigen bli en massa plusgrader. Vad är meningen med det???!!! Helt onödigt om du frågar mig!
Men kan ju hoppas att inte allt försvinner i alla fall.

Snart väntar gästsängen... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar