fredag 20 januari 2012

Välkommen du efterlängtade fredag

Så har en hel arbetsvecka gått. Det har varit lite rörigt med vabbande för båda mina avdelningskollegor men övrig personal i huset har tagit väl hand om mig så har gått bra ändå. Det är ju tur att man jobba några år på förskola tidigare :-)
Har varit lagom slut på kvällarna så därför har bloggen legat lite på is under veckan. Men inte har livet stått stilla för det.

Felizia var på förskolan mån-ons men hon, Robert och Jazmine har tittat förbi jobbet antingen på väg dit eller hem eller ås har vi setts ändå (i måndags slutade jag tidigt och följde med och hämtade och i onsdags började jag 9 så kunde följa med halvvägs dit).

Här hemma verkar Jazmine tycka det är okej att vara hemma med pappa istället och hon är inte direkt extra mammig när jag kommer hem, vilket såklart känns skönt. En liten mjölkslurk vill hon gärna ha och är väldigt pussig men så var det ju när jag var hemma också. Ska försöka minska ner amningen till endast en gång på kvällen för att nästa vecka försöka få henne att sluta helt. Får väl se vad hon tycker om det...

Igår hade de gått ut efter lunch och Felizia tog med sina skidor. Hon har tjatat sen tidigt i höstas om att hon vill åka skidor men tyvärr har det ju inte varit så mycket snö. Så hon hade varit sååå glad över att det äntligen gick! Och bra hade det gått också. Tyvärr lossnade ett av spännena (eller hur det nu var) men när det är lagat så ska det åkas igen :-) Robert tog faktiskt några bilder (hör och häpna!) men de är på hans mobil, återstår att se hur många år det tar innan han för över dem till datorn... ;-)
När de kom in gjorde de varm choklad och fikade lite innan de tog fram play-doh och gjorde monster, glass, m.m. Felizia höll fortfarande på när jag kom hem från jobbet så passade på att fota lite:




Nu är jag faktiskt själv hemma (annars hade det nog inte funnits tid till att blogga lite), de andra är hos en kollega till Robert (som också är föräldraledig) inne i stan och fikar.

Är skönt med helg (är ju 9 månader sen man fick känna så)! Men har varit kul att börja jobba igen, lite jobbigt i början av veckan då jag skulle upp tidigt både måndag och tisdag men sen gick det bra. Nästa vecka hoppas jag att vi är full styrka så vi kan komma igång ordentligt :-)

Undra vad vi ska ha för fredagsmys ikväll? Något smaskigt ska det väl kunna bli i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar