torsdag 5 januari 2012

Lek i solen

Solen har strålat över Storvreta idag (i alla fall ett par timmar eller så) och nu kunde vi äntligen passa på att ta oss ut på en promenad. Eller Felizia ville cykla och eftersom det som bekant är total snöbrist så varför inte. Blev inte så lång cykeltur, bara till lekplatsen bakom "skogen" men var lagom. Stannade där nästan en timme, sen hade Jazmine vaknat och ville hem och äta mellanmål. Den sovstunden på ca 40 min + en kortis på kanske 15-20 minuter före middagen är det enda hon sovit idag. Nu ligger hon och sover men var vaken till 21.30-21.45. Undrar om det är bra eller dåligt...?

Film och bilder från lekplatsen








Idag kom Robert hem och var alldeles strålande glad. Det är han visserligen i princip alltid när han har en 3-ledighet framför sig, men idag var det lite extra eftersom han nu bara har nästa vecka (2+3 pass) kvar att jobba innan han är föräldraledig i ca 5 månader. Skönt för honom!
Betyder ju att det bara är 1,5 vecka kvar till jag börjar jobba... Som jag skrivit tidigare så känns det lite både ock. Ska bli spännande med en, på sätt och vis, ny arbetsplats och att få nya trevliga kollegor men kommer ju kännas lite si och så att gå upp tidigt varje morgon, vara borta hela dagen och sedan vara lite lagom slut när man kommer hem. Men men gick ju bra förra gången (efter f-ledigheten med Felizia) och nu har jag ju dessutom lite närmare till jobbet (även om jag då bara hade ca 10 min cykelväg). Så det ska nog gå bra. :-)

Men kommer ju sakna mysstunderna med barnen i sängen på morgnarna. Både igår och i morse så sov vi till 8.30 drygt, gosade/lekte i sängen till strax efter 9 innan vi gick upp och gjorde frukost. Eller igår var det bara jag och Jazmine förresten, Felizia kom upp vid 9.30. Den natten sov faktiskt Jazmine i sin säng från 21.20 till 3.20 - 6 hela timmar, kors i taket! Då borde ju jag ha fått sova ordentligt. Skulle man ju kunna tycka men nej då, jag vred och vände på mig en lång stund innan jag kunde somna (någon gång efter tolv) och vaknade sedan ett par gånger av mig själv innan Jazmine till slut talade om att hon var vaken. Sömnen efter det blev ju också lite si och så. Lillskutt var ju som en igel efter att ha varit utan mamma i så många timmar ;-)
Natten till idag var som vanligt, dvs. delade säng med en snuttande lillskrutta. Men nu är ju Robert ledig och då blir det gästsängen för min del :-) Tycka vad man vill om det men vi alla sover faktiskt mycket bättre då och då får det faktiskt vara värt det.

Sitter här i soffan med lite god choklad bredvid mig men har bara fått i mig en liten bit, är fortfarande helt proppmätt efter dagens middag, som förresten alla 3 åt av till det verkligen inte gick i mer. Och då var det ändå bara något så "enkelt" som pannbiff med stekt lök/champinjoner, potatismos och sås/lingonsylt. Grejen var den att allt var hemlagat (även såsen) och händer inte så ofta att vi gör liknande mat (hemlagad potatismos vet jag faktiskt inte om vi gjort en endaste gång om jag ska vara ärlig...har inte lagat pulvermos heller för delen!). Felizia har på senare tid börjat tycka väldigt mycket om potatismos (från att tidigare ha ratat det totalt) och åt en riktigt stor portion. Hemlagade köttbullar/biffar brukar vara lite si och så när hon äter det på andra ställen men nu gick de hem - kul! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar