söndag 13 oktober 2013

Besök x2

Förra söndagen var Felizia hemma hos Julia och lekte, idag var det Julias tur att komma hit och leka. Till Felizias (och Julias) stora glädje :) Tidigare sågs de ju nästan varje dag (på förskolan) men nu när de går på olika skolor så blir det ju inte så ofta, tyvärr. Men nu har jag och Julias mamma sagt att vi ska försöka se till att det blir lite oftare, det vore ju tråkigt om "bästisarna" inte får umgås liksom ... ;). Och de säger då och då att de längtar efter varandra - gullungar :)
De höll sig mest inne på Felizias rum och lekte (byggde koja, lekte med dockorna, pysslade, m.m.) men kom ut när det var dags för lunch och fika :)
 
 
Felizia och Julia hann med att leka ganska många timmar idag innan Julias pappa kom och hämtade. Det märks verkligen att de passar bra ihop - hörs i princip aldrig några arga ord eller så när de leker utan de kommer bra överens.
Och det verkar som att de kommer att ses nästa söndag igen - kul :)
 
Efter lunch fick vi även besök av Adam (Roberts kollega), Kima, Léon och Noelle. Det var längesen vi sågs (eller ja inte Adam och Robert då, men vi andra) och det var roligt att träffa lilla Noelle. Och Léon (som är jämngammal med Jazmine) hade ju vuxit en aning på drygt 2 år ... ;)
 
Léon hittade mycket skoj att leka med
 
Fika :)

Mera lek :)
 
Noelle hittade också lite att plocka med
 
 
Tack till er alla för besöken idag! :)
 
När gästerna åkt vidare så fortsatte jag att sortera bland urväxta kläder i förrådet (där jag började på fm). Det gick bra till en början men sedan började jag känna mig konstig. Fortsatte dock en stund men kändes som att marken liksom försvann under mig. Inte så jag svimmade, inte ens att det flimrade framför ögonen men kändes skumt på något sätt. Gick ut till köket för att dricka lite vatten, men kände då att jag inte kunde gå rakt, hade som slagsida åt höger och fick parera hela tiden.
Gick ut och fortsatte efter att jag druckit lite, i hopp om att det snart skulle bli bättre. Men det blev det inte. Jazmine behövde hjälp på toaletten och när jag böjde mig fram så höll jag på att ramla omkull ... :( Bestämde mig då för att gå och lägga mig en stund. När jag vred huvudet åt höger så snurrade det rejält, som när man är berusad (vilket jag såklart inte var). Åt vänster kändes det bättre.
Lyckades sova lite grann och när jag sedan, ca 1,5 timme senare, gick upp för att äta lite middag så kändes det bättre. Yrseln var borta men kände mig svag i kroppen.
Yrseln har ännu inte kommit tillbaka, och hoppas verkligen den inte gör det heller, och jag känner mig nu ganska okej igen.
Var riktigt läskigt där ett tag. Det är en sak att få blodsockerfall men det här var liksom något annat. Just den där känslan att helt plötsligt inte ha kontroll över kroppen ... Nej usch och fy! :(
Vet inte om det kan ha något att göra med den förkylning jag har, oavsett så vill jag inte att det kommer tillbaka.
 
Dags att ladda för en ny jobb-/skol-/förskolevecka. Inget speciellt som händer, tror jag. Men är iaf simskola för Felizia imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar