lördag 26 oktober 2013

Shopping och middag i Uppsala

Igår efter jobbet så mötte jag upp resten av familjen på Gränby C för att storhandla. Vi var ju inte ensamma direkt ... Men det gick ganska så smärtfritt ändå :) Fick med oss det vi skulle ha från Kvantum och sedan blev det ett snabbesök inne på Coop också. Medan Robert gick och tog det vi skulle ha så stannade jag och tjejerna vid deras lekhörna (som är ett perfekt "tillhåll" för barnen :) ).
 


Väl hemma igen så blev det mysmiddag :)
 
Vår fredagsmiddag bestod av stekt marinerad fläskytterfilé med klyftpotatis och morot i ugn. Passade på att göra extra mysigt med tända ljus, både på bordet och uppe i lampan :)
Jazmine var så trött att hon fick gå och lägga sig kort efter maten. Men vi andra hann med lite fredagsmys (popcorn, vindruvor och lite mörk choklad). Och så tittade jag på Idol såklart :) Ett helt okej resultat igår, enligt mig.
 
Efter lunchen idag så for vi in till stan. Först blev det besök på Hööks respektive XXL. På Hööks köpte vi en säkerhetsväst samt varmfodrade ridstövlar till Felizia och p XXL blev det ett par allvädersstövlar till Jazmine och ett par varma handskar till mig.
 
MYCKET stolt och NÖJD tjej :)
 
Efter ett kortare besök på Gränby C så åkte vi hem till mamma, där det vankades middag. Vi bjöds på köttgryta med ris till varmrätt och marängswiss till efterrätt. Och så fanns det ju godis också ... :)
 
Roligt att leka med vatten :)


Mumsigt värre! :)
 
Tack så mycket mamma/mormor! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar