onsdag 30 oktober 2013

Ytterligare ett steg närmare vår resa :)

I morse tog jag bilen ut till Naturskolan i Hammarskog för att träffa ett gäng idrottslärarkollegor. Vi pratade mycket kring friluftsliv och hur vi kan få in den delen i kursplanen ännu mer i vår undervisning. Alltid intressant och roligt att träffa andra idrottslärare, man känner sig lätt lite ensam i sitt arbete.
Fick en del att ta med mig, men det gäller ju att man har klasslärarna med sig också ...
 
Tog ut tid på eftermiddagen så när vi slutade vid 12 så åkte jag in till stan och mötte upp resten av familjen (som tagit tåget). Först gick vi och åt lunch och sedan promenerade vi längs ån bort till polishuset för att ordna med pass åt hela familjen, skönt att ha det fixat. Nu närmar vi oss vår resa - bara 5 veckor kvar på lördag! Gissa om man längtar ...? ;)
 


 


Felizias gamla passbild (2 mån gammal)
 
När jag frågade Felizia vem hon trodde att det var så svarade hon först Douglas (kusin) och sedan Jazmine. Var ju längesen hon själv var så liten :)

Några bilder från promenaden i stan
 
Andspaning :)




 
Till middag idag blev det den (eller de) rätt (rätter) som Felizia tjatat om läääänge - broccolisoppa och ugnspannkaka. Hon är rolig den tjejen - hon kan knappt äta en liten smula broccoli utan att få kväljningar, men när man gjort soppa av det då går det utmärkt :)
Båda barnen åt med god aptit - 2 portioner soppa och så pannkaka på det, duktiga tjejer :)
 


 
Nu har jag också börjat min lilla ledighet (men 2 extra dagar är ju bättre än inget :) ) - härligt!
I morgon lånar jag och Felizia med oss Julia och åker till Leos lekland :) Jazmine får nöja sig med att vara hemma med Robert.
Annars har vi inget speciellt planerat fredag-söndag (förutom ridning på lördag) men vi lyckas nog fylla dagarna ändå.
 
Avslutar inlägget med en bild på min fina morfar, som skulle ha fyllt 90 år idag <3
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar