söndag 6 oktober 2013

På bättringsvägen?

Felizia var ju hemma från skolan nästan hela förra veckan (hon gick i fredags) och jag började känna mig risig under torsdagen. Tror jag åkt på något liknande det Felizia hade (låter i alla fall likadant och har ont i halsen jag också) men som tur är har jag sluppit någon högre feber. Eller jag har iofs stoppat i mig värktabletter med jämna mellanrum så man vet ju aldrig ... ;)
Jag är ju lite sån att jag har svårt att stanna hemma från jobbet om jag inte är dödsjuk, mer eller mindre, på gott och ont. Ibland skulle det nog vara bra att hålla sig hemma och kurera sig, men får så dåligt samvete av det. Men vid magsjuka och högre feber så är jag hemma (tur att det inte händer speciellt ofta), vare sig jag vill eller inte.
 
Nu börjar jag känna mig bättre, men får fortfarande lite frossa och ont i kroppen när värktabletten går ur kroppen och halsen värker. Lät ju inte så positivt ändå det där, men det jag menar är att värken inte kommer lika ofta som de tidigare dagarna. Återstår att se hur det går på jobbet imorgon ...
 
Trots att jag inte kände mig hundra i torsdags så kom vi iväg och vaccinerade oss. Idag (!) tog Felizia, motvilligt, av sig plåstret ... :)
 
Trots att jag var på mässa igår så blev det ridning för Felizia. Hon fick lov att klara sig mycket själv, vilket gick bra (hon kan mycket bara hon vill (och måste ... ) ). Fick lite hjälp med Ina i stallet av föräldrarna till en annan i gruppen - tack! Och så hjälpte nog Elin till en del :)
De övade bl.a. på att rida ridvägar från två håll och på att fatta galopp. Felizia berättade att det aldrig blev någon galopp den här gången men hon var nöjd ändå :)
 
Felizia och Jazmine var kvar hos pappa och Eva-Lena, tillsammans med Valle, hela dagen till Robert kom och hämtade. Och det var två glada och nöjda barn han fick med hem - de hade bl.a. bakat chokladbollar och badat skumbad :)
 
Tack för hjälpen vid ridningen, Elin!
Tack för barnvakten, pappa och Eva-Lena! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar