måndag 7 maj 2012

Chokladbollar

Kunde gå tidigare från jobbet idag (har redan jobbat in min planering jag annars brukar göra på måndag em) så passade på att hämta Felizia lite tidigare. Tyckte det kunde vara kul att hitta på något bara hon och jag, men hon var inte riktigt av samma åsikt... Nej hon var väldigt bestämd med att hon minsann skulle vara kvar på förskolan till kl 15 (jag kom strax före 13.30). Försökte locka med både det ena och det andra (vad gör man inte...) men inget hjälpte. Efter närmare 20-25 minuter fick jag nog och tog Felizia i handen och så gick vi. Inga glada miner (snarare storgråtandes) från vår 5-åring men vi kom därifrån i alla fall. Väl ute från gården lugnade hon sig lite och efter att vi gått en bit sa hon att hon ville gå till biblioteket. Tårarna fortsatte rinna men det hela gick över innan vi kom fram.

Efter att ha läst ett par böcker och lånat två filmer och en sagoskiva så promenerade vi hemåt. Efter en liten bit sa Felizia att hon ville göra chokladbollar när vi kom hem. Ja, varför inte, något mellanmål måste vi ju äta (och ibland måste man få fuska lite :-) ). Sagt och gjort. Felizia har en egen liten kokbok så vi slog upp receptet där i och så fick hon tala om vilka ingredienser som behövdes samt hur mycket och sen mäta upp och ha i.




Kladdig blir man :-)


Chokladbollarna fick toppbetyg, såklart :-)

Jazmine fick nöja sig med kex och smörgåsrån


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar