lördag 19 maj 2012

Host host host

Det är väl ungefär så som Jazmine låter nu för tiden...lagom skojigt. Nej just det, inte alls. Rejält snorig också. Sa natten till idag innebar ju inte speciellt mycket sömn så idag har jag känt mig som en zombie. Men har lyckats sysselsätta barnen hyfsat iaf. Efter en tidig frukost gick vi iväg till en av lekplatserna i närheten. Tanken var att Jazmine skulle somna (hon var trött och gosig innan vi gick ut så trodde att det skulle gå fort) men icke... Hon var bra sugen på att få komma upp och leka hon också men med tanke på hennes hosta och snoriga näsa fick hon nöja sig med att sitta i vagnen och titta på. Efter ca en halvtimme lyckades jag övertala henne att det där med att sova kunde vara en bra idé. Yes, jag vann! :-)




 
Jazmine tyckte såpbubblorna var spännande och försökte fånga bubblorna :-) Gissa om hon blev arg när jag la undan burken...

Jazmine fortsatte sova en stund efter att vi kommit hem igen så jag och Felizia passade på att baka dumlekakor (så Robert får något att bjuda sin kollega på i morgon). Provade använda Noblesse med apelsinsmak den här gången, blev helt okej faktiskt.

Mellan lunch och mellanmål lekte vi inne en stund innan vi gick ut igen (i hopp om att Jazmine skulle somna, igen...). Jazmine har fått in duplot på sitt rum och tycker djuren är extra roliga att leka med


En gubbe kan också duga att gosa med :-)

Den här gången gick promenaden till skolgården där Felizia gungade och lekte i båten innan hon gick bort till gruset. Och nej självklart ville inte Jazmine somna när jag tyckte det så hon fick också komma upp och leka en stund (var betydligt varmare ute nu jämfört med i förmiddags).

Första spadtagen

sen hittar hon en kotte

och en pinne

Gruskorn är små och spännande...


Hm, storasyster kanske behöver lite hjälp... ;-)

Sen tyckte mamma att det var sovdags på riktigt och vi tog en promenad runt närområdet vid vårt hus (Robert kom och fortsatte leka med Felizia). Trots att hon i princip satt och sov så vägrade hon släppa taget om vagnen och lägga sig ner (försökte jag hjälpa henne så blev hon tvärarg). Men till slut så vann jag kampen (yes, igen! ;-) ) och kunde gå hemåt för att laga mat.

Känns som att den här natten kommer bli minst lika sömnlös som den förra... Men sen har jag 5 nätter som jag får sova ostört! :-) Men hoppas hon bli frisk fortare än så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar