söndag 25 mars 2012

En tur till stan

Har ju skrivit om Jazmines hosta de senaste dagarna och ikväll kom febern, som ett brev på posten liksom.
Natten var, om möjligt, värre än den förra men hon var trots det inte speciellt sovsugen under dagen. Tog bussen ner på stan och trodde hon skulle somna snabbt i vagnen på väg till busshållplatsen. Men icke. Hann gå en bit på stan också innan hon slog igen ögonen.
Men en sisådär 10-15 minuter senare var hon vaken igen... Hann bara parkera vagnen när vi skulle fika så var det någon som satte sig upp och kikade ut.
Jaja var ju ändå mellanmålsdags så okej då. Trodde hon skulle somna om när vi började gå igen, men nej då.
Hade från början tänkt gå bort till Lager 157 när vi kom ner på stan men Felizia ville träffa mormor så messade o frågade om hon ville fika på stan. Och jo det ville hon så får ta 157 en annan dag.
Hittade inte så mycket på stan, blev två tröjor till mig bara.

Förstod ganska fort varför jag sällan åker ner på stan nu för tiden, betydligt enklare att gå på Gränby C, speciellt med barnvagn.
Var t.ex. in på Stadium på S:t Per. Spanade efter hissen för att ta mig till deras övre plan, men såg ingen. Han i kassan sa att jag fick gå ut och gå runt hörnet. Jaha, okej då. När jag väl kom upp försökte jag leta mig fram till vilken dörr som kunde leda in till Stadium (fanns flera att välja på och inga skyltar någon stans). Efter en stund kom en tjej ut och frågade om jag skulle in på Stadium. Öh, ja. Så hon visade vägen. Intressant att man var tvungen att dels bli insläppt av personal (vad gör man om man inte har tur att någon öppnar just då?) och dels gå genom deras lager för att komma in i själva butiken... Nu hade ju jag bara barnvagn men om du kommer som rullstolsburen så kanske du inte snurrar runt och letar så lätt... Men de kanske inte tror att rullstolsburna (eller andra som är i behov av hiss) har intresse av att besöka deras övervåning...? :-/
Väl inne i butiken var det ganska trångt att ta sig fram med barnvagn och sen var man ju tvungen att leta rätt på en personal för att komma ut till hissen igen för att ta sig ner.
En annan sak jag funderade över var vad man gör om man hittar något man vill köpa (eftersom de bara har kassa nere). Kan ju inte tänka mig att det är så poppis om man tar med sig varorna ut ur butiken när man ska ta hissen ner... Nu hade jag ju mamma med så hon kunde ta tröjorna ner för rulltrappan men är ju inte alltid man har någon med sig.
Hm, efter att ha klagat och hackat så mycket på den här butiken så var det ju intressant att jag över huvud taget köpte något ;-)

Var förresten tur att jag köpte en mössa till Jazmine igår eftersom hon lyckades kasta bort den hon hade på sig idag. Det tråkiga är väl bara att den hon kastade bort var både finare och av ett "lyxigare" märke än den som köptes igår...

Mamma har varit en vecka i Portugal och hade med sig ett paket i var till Felizia och Jazmine. F fick t-shirt och shorts med Hello Kitty på och J fick en stor gosedjurskanin. F fick även en klubba som föreställde Hello Kitty.

Liten muta för att få F att sitta på det säte jag tyckte var bäst... :-)

Tack mamma för trevligt sällskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar