torsdag 8 mars 2012

Grattis Felizia!

Vår underbara Felizia fyller 5 år idag!


Jag började jobba kl 8 i morse och gick upp lite tidigare än vanligt för att hinna med att gratta Felizia innan jag behövde gå. Men dagen till ära tog hon sovmorgon (ända till 8.40 fick jag höra) så hon fick bli lite firad med paket utan mig. Men jag ringde hem före lunch och grattade 5-åringen sen gick jag hem en liten stund på lunchrasten (tur man jobbar nära :-) ). Hon hade öppnat två paket - ett spel och ett legoset. Resten får hon i helgen när det är kalas.


Jag jobbade till 16 och när jag kom hem stod fikat på bordet - mamma/mormor var på besök. Självklart hade hon med sig lite paket till födelsedagsbarnet :-) Kan ni ana ett tema...?


Lillasyster fick också ett paket :-)


Datorn gick varm under kvällen

Jazmine fick provåka Felizias bil (som hon haft sen hon fyllde 1...)

"Här sitter man bra"

Pusslet hade många små bitar (104 st) men med lite hjälp gick det bra

Jazmine var också sugen på att hjälpa till :-)

Till slut blev det lite "Ja må hon leva". Fick sjunga några extra gånger innan Felizia var nöjd :-)

Kul att plocka bort pusselbitarna

I helgen väntar kalas för såväl kompisar (lördag) som släkten (söndag) så det blir till att städa och baka. Tur att köket mer eller mindre är klart nu (sen i måndags). Nu gäller det bara att bli av med lite vitvaror som tar upp onödig plats.

Efter två nätter ute i förrådet chansar jag på att sova i vår säng i natt igen. I helgen som var sov ju Jazmine jättebra, natten till måndagen var okej medan natten till tisdagen var katastrofal...var inte roligt att behöva gå upp 5.30 efter att ha blivit väckt 3-4 ggr mellan 23-03 och sedan ett par gånger till (men då sov hon inne hos oss). Natten till idag sov hon dock bra igen (somnade vid 21 igår och sov i sin säng ändag till 7.30 i morse! Vaknade till vid 4 men Robert stoppade i nappen och hon somnade om. Tar gärna en upprepning denna natt :-)

1 kommentar:

  1. GRATTIS på födelsedagen fina Felizia! Vi ses på lördag :)

    SvaraRadera