lördag 24 mars 2012

Host host host

Igår var det lite partaj med kollegorna. Vi var hemma hos M och hade pastasalladsknyt. Många smarriga ingredienser och lite chips och godis på det :-) Trevlig kväll men blev ingen sen sådan för mig. Robert jobbar nämligen i helgen så gick hem strax före 23, i hopp om att Jazmine sov sött (och så gjort sedan Robert la henne) i sin säng. Annars hade jag haft en man som varken varit glad eller pigg när han skulle upp drygt 3 timmar senare.
Jodå hon sov. Men hann inte mer än släcka sänglampan innan hon kallade på min uppmärksamhet... Hon somnade om för att vakna en kort stund senare, sen satt hostan igång (är det inte det ena så är det det andra...suck!). Blev inte många timmars sömn för min del, liksom inte så lätt när man har en piphostande liten tjej bredvid sig... Jazmine däremot sov ganska så bra, i alla fall fram till 5. Sen tyckte hon att det räckte. Vi höll oss ändå kvar i sovrummet fram till halv 7 innan jag fick ge mig och gå upp. En halvtimme senare kom Felizia upp. Inte ofta som vi är klara med frukosten före 8 en helg...

Under dagen har vi hunnit med att städa i ordning lite på altanen (hade Jazmine sovit lite längre på fm så hade vi nog nästan blivit klara också), "bygga" pärlplattor och promenerat/cyklat bort till Handelsknuten för besök på godisaffären och "Gullungar". På "Gullungar" hade de lite flyttrea. Tyvärr var det ganska urplockat men blev mjukisbyxor, leggings och linne till Felizia och en mössa till Jazmine.

Felizia cyklade hela vägen dit och hem, med undantag för smala trottoarer och branta backar. Blev en vurpa på väg dit men gick över ganska snabbt. Trodde hon skulle vara trött på väg hem men då gick det till och med lite bättre :-)

När vi var ute på fm hittade Felizia blåsippor vid altanen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar